گزارش العالم درباره انتخابات رژیم صهیونیستی

پنج‌شنبه 21 اسفند 1393 - 14:37

خبرنگار شبکه خبری العالم در گزارشی به روند انتخابات پارلمانی آتی رژیم صهیونیستی پرداخت و نظرات شماری از تحلیلگران فلسطینی در این زمینه را جویا شد.

خضر شاهین خبرنگار شبکه خبری العالم از قدس اشغالی گزارش داد: احزاب صهیونیستی به مبارزه انتخاباتی خود ادامه می دهند تا افکار عمومی داخل را نسبت به دیدگاههای خود در خصوص بسیاری از مسائل سیاسی ، امنیتی و اقتصادی متقاعد کنند. البته در این میان حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و توسعه بخشیدن به روند شهرک سازی در بیت المقدس و کرانه باختری دیدگاه مشترک همه آنها بشمار می رود.

وی افزود: تمامی احزاب راست و چپ در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی مشارکت دارند. آنها در مورد فلسطینیان و مسائل منطقه دیدگاههای مشترک دارند. آنها معتقدند امنیت رژیم صهیونیستی به هر شکل ممکن حتی با توسل جستن به کشتار مردم بیگناه فلسطین باید محفوظ بماند.

محمد زحایکه نویسنده و تحلیل گر سیاسی فلسطین امروز پنجشنبه در گفتگو با العالم ابراز داشت: بدون شک تمامی احزاب صهیونیست از نظر ماهیت هیچ تفاوتی با هم ندارند و فقط چند تفاوت ظاهری با یکدیگر دارند اما در مسائل اساسی به ویژه موضوع فلسطین نقطه نظر آنها کاملا مشترک است .

به گفته خبرنگار العالم، اما در مورد طرح سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم اسراییل، تمامی احزاب این رژیم اتفاق نظر دارند که چنین طرحی می بایست بر اساس معیار توسعه شهرک سازی در کرانه باختری و بیت المقدس انجام گیرد و تمام بیت المقدس متعلق به رژیم صهیونیستی بشمار می رود. 

علاء الریماوی کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در گفتگو با العالم خاطرنشان کرد: تمامی احزاب صهیونیست در ارتباط با فلسطینیان در سه موضوع سیاسی اساسی یعنی بیت المقدس و شهرک سازی و مسائل امنیتی به ویژه امنیت مرزهای شمالی و جنوبی موضع مشترک و یکپارچه ای دارند. پس نتیجه می گیریم احزاب مختلف اسراییل دو روی یک سکه هستند . همگی آنها نسبت به اعراب و مسلمانان کینه توز هستند و دارای اندیشه افراطی نژادپرستانه مشترک هستند.

ناظران سیاسی معتقدند احزاب رژیم اسراییل زیاد هستند و اسامی و روسا و اعضای مختلفی دارند اما همه آنها در افراط گرایی و نژادپرستی نسبت به فلسطینیان اتفاق نظر دارند.

پربیننده ترین خبرها