توصیه داعش به بوکوحرام در آفریقا

توصیه داعش به بوکوحرام در آفریقا
جمعه 22 اسفند 1393 - 08:58

داعش با اعلام پذیرفتن بیعت "بوکوحرام" از این گروه تروریستی خواست فعالیتهای خود را در آفریقا گسترش دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ابومحمد عدنانی" سخنگوی داعش با انتشار فایلی صوتی اعلام کرد "دامنه خلافت" این گروه تروریستی به غرب آفریقا کشیده شده است و ابوبکر بغدادی سرکرده داعش با بیعت بوکوحرام موافقت کرده است.
این فایل صوتی دیروز پنجشنبه در سایت های اینترنتی منتشر شد.
بوکوحرام اوایل مارس 2015 با داعش بیعت کرد.
الشامی در این فایل صوتی 28 دقیقه ای، از اعضای گروه های تروریستی خواست که برای پیوستن به بوکو حرام راهی آفریقا شوند . 

بوکو حرام که تعداد نیروهایش چند هزار نفر برآورد می شود ، عامل حملات خونین شهرهای بزرگ شمال و شرق نیجریه است، و ساکنین مناطق روستایی دورافتاده این کشور را نیز می کشد و گاه حملاتی را در کشورهای همسایه انجام می دهد.
بوکو حرام از سال 2009 تاکنون در نیجریه فعال است و حملاتش باعث کشته شدن بیش از 13 هزار نفر و آوارگی یک میلیون و 500 هزار نفر شده است.

ارتش نیجریه با کمک کامرون، چاد و نیجر از مدتی پیش عملیات مشترکی را آغاز کرده و چند منطقه را در شمال و شرق خاک خود بازپس گرفته است.

ارتش عراق طی روزهای اخیر ضربات سنگینی را به داعش در استان های مختلف وارد کرده و پیروزی های بزرگی را به دست آورده است، و اخیراً به نزدیکی شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین رسیده است؛ با این حال الشامی برای تقویت روحیه اعضای داعش در نوار صوتی مدعی شد که پیروزی های ارتش عراق گزافه گویی است و ارتش فقط چند منطقه و روستا را بازپس گرفته است و داعش روز به روز قدرتمند تر می شود . 
" پیتر فام " مدیر برنامه آفریقا در مرکز تحقیقاتی آتلانتیک کانسیل اعلام کرد: بیعت بوکو حرام با داعش فرصتی را برای داعش ایجاد کرده است تا چنین نشان بدهد که قدرتش در حال فزونی است و در کشورهای دیگر نفوذی دارد، ولی مساله این است که داعش در عراق و سوریه وارد موضع دفاعی شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها