اعتراض اروپا به حمایتها از وهابیت

اعتراض اروپا به حمایتها از وهابیت
جمعه 22 اسفند 1393 - 13:40

پارلمان اروپا توقف حمایت کشورهای عربی از تفکرات "وهابی" را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پارلمان اروپا عصر دیروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای تأکید کرد، اقدامات داعش در خاورمیانه و به ویژه مسیحیان و دیگر اقلیت‌های دینی به‌مثابه جنایت ضد بشریت است، و عاملان آن باید به دادگاه جنایی بین الملل ارجاع داده شوند.
در بیانیه نمایندگان اروپایی آمده است، داعش همچنان در حال شکنجه و ترور اقلیتهای دینی و قومیتی، روزنامه نگاران، اسرای جنگی و یا فعالان است و در بعضی موارد این جنایتها به حدی وحشیانه است که قابل تصور نیست.
این نمایندگان خاطرنشان کردند: بر اساس معاهده رم، اقدامات این گروه تروریستی به مثابه جنایت ضد بشریت و جنایت جنگی است و می توان آن را نسل کشی توصیف کرد.
نمایندگان پارلمان اروپا تأکید کردند که داعش در حال هدف قرار دادن مسیحیان و به ویژه آشوریان، ایزدی ها، شیعیان و اهل سنت و کسانی است که تفکرات این گروه را نمی پذیرند، و تلاش می‌کند اقلیتهای دینی را در مناطق تحت کنترل خود از بین ببرد.
نمایندگان اروپایی با ابراز نگرانی از حمایت مالی برخی هیئتهای دولتی و خصوصی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از "وهابیت"، تأکید کرد که آنها در انتشار تفسیر وهابی از دین اسلام سهیم هستند و باید به این حمایتهای مالی پایان داده شود.

پربیننده ترین خبرها