وضعیت تأسفبار اردوگاه یرموک + فیلم

جمعه 22 اسفند 1393 - 14:12

دمشق (العالم) - مقامات سوریه با همکاری آژانس امداد و کاریابی پناهجویان فلسطینی وابسته به سازمان ملل متحد (اونروا) توانستند اولین محموله جدید کمک های بشردوستانه شامل مواد غذایی و دارویی را به اردوگاه فلسطینی یرموک واقع در جنوب دمشق وارد کنند.

خبرنگار شبکه العالم از اردوگاه یرموک گزارش داد، وضعیت این اردوگاه پس از حمله گروه های تروریست به سوریه تغییری نیافته است، و مردم بی دفاع در آن در وضعیت فاجعه آمیزی بسر می برند زیرا تروریستها همچنان به محاصره یرموک ادامه داده و از ورود مایحتاج عمومی به آن جلوگیری می کنند.  

"علی مصطفی" مدیر اداره کل پناهندگان فلسطینی در سوریه، به خبرنگار العالم گفت: در آخرین ماه سال گذشته میلادی روند کمک رسانی به ساکنان اردوگاه یرموک به دلیل اقدامات تجاوزکارانه گروه های تروریست علیه مردم حاضر در محل توزیع کمک ها متوقف شد. تروریست ها از رسیدن آوارگان فلسطینی به محل توزیع کمک های بشردوستانه جلوگیری می کردند.

مصطفی افزود: با توجه به این که دولت سوریه اصرار دارد تا کمک ها بدون وقفه ادامه یابد به همین دلیل با حمایت ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی در این منطقه، محل یاد شده برای توزیع کمک ها به وجود آمد.  
آثار منفی ناشی از محاصره گروه های تروریستی بر چهره تمامی فلسطینیان از زن و مرد و پیر و خردسال هویدا است. گرسنگی، کمبود دارو و احتکار مواد غذایی توسط گروه های تروریستی وضعیت وخیم ساکنان اردوگاه یرموک را بغرنج تر کرده است.

یکی از اهالی یرموک در گفتگو با خبرنگار العالم ابراز داشت: " ما غذا، دارو و هیچ چیزی نداریم. قیمت هر کیلو برنج به 5 هزار لیره (سوریه) رسیده است. دلار در سوریه مساوی 240 لیره است، و نرخ هر کیلو شکر به 8 هزار لیره رسیده است.

پربیننده ترین خبرها