سرنخ جدید در ماجرای دختران داعشی انگلیسی

سرنخ جدید در ماجرای دختران داعشی انگلیسی
جمعه 22 اسفند 1393 - 14:40

ترکیه از دستگیری فردی خبر داد که در ماجرای انتقال 3 دختر انگلیسی به سوریه برای پیوستن به داعش دست دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مولود چاووش اوغلو" وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که پلیس یک نفر را به اتهام انتقال 3 دختر انگلیسی به سوریه دستگیر کرد.
چاووش اوغلو تأکید کرد: معلوم شد که فرد دستگیر شده عضو سرویس اطلاعاتی یکی از کشورهای عضو ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش است!
البته چاووش اوغلو اسامی فرد بازداشت شده و کشور دولت متبوعش را ذکر نکرد .
وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با یکی از شبکه های این کشور گفت : این فرد تبعه هیچ یک از کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا نیست و در سرویس اطلاعاتی یکی از کشورهای عضو ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش فعالیت می کند .
چاووش اوغلو خاطرنشان کرد: وزارت خارجه ترکیه این مساله را به وزارت خارجه انگلیس اطلاع داده است.
این سه دختر انگلیسی خدیجه سلطانه (17 ساله) ، شمیمه بیگوم (15 ساله) و امیره عباسی (15 ساله) نام دارند؛ در 17 فوریه 2015 منازل خود را در شرق لندن ترک کردند و با هواپیما راهی استانبول شدند .
این سه دختر با اتوبوس از استانبول به شهر "شانلی اورفه" در جنوب شرقی ترکیه رفتند و با گذشتن از مرز این کشور وارد سوریه شدند .
کشورهای غربی از ترکیه به علت عبور تروریست ها از خاک این کشور به سوریه انتقاد می کند؛ و دولت آنکارا نیز برای توجیه این مسأله اعلام می کند که کشورهای غربی باید سفر اتباع مظنون خود به ترکیه را اعلام کنند، تا پلیس ترکیه بتواند آنها را به محض ورود به ترکیه بازداشت کند. 

پربیننده ترین خبرها