تبدیل شدن به قطب فرهنگی با بردگی کشیدن از کارگران !

تبدیل شدن به قطب فرهنگی با بردگی کشیدن از کارگران !
جمعه 22 اسفند 1393 - 14:57

پس از حرف و حدیث های فراوان در باره بردگی کارگران خارجی در قطر، اینک یک روزنامه انگلیسی از بدرفتاری با کارگران خارجی در امارات پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ایندیپندنت" روز جمعه با اشاره به وضعیت تاسف بار کارگران در دبی و ابوظبی نوشت: دبی به بدرفتاری با کارگران شناخته شده است، اما آنچه را که بیشتر مردم نسبت به آن آگاهی دارند شرایط سخت کارگران در امارت ابوظبی است. این امارت مالکیت باشگاه انگلیسی منچستر سیتی را در اختیار دارد.

در حال حاضر، مسابقات "جایزه بزرگ" در ابوظبی برگزار می شود؛ این امارت تلاش می کند که با ساخت موزه لور و دانشگاه نیویورک در ابوظبی، به قطب فرهنگی جهان تبدیل شود.

ایندیپندنت با اشاره به شرایط بغرنج کارگران در ابوظبی، آن را زشت و ناپسند دانست. برخی گزارش ها شرایط کارگران در ابوظبی را شبیه بردگی توصیف می کنند.

این روزنامه افزود: قطر و امارات (امارت های دبی و ابوظبی) از سالها پیش در تلاشند که روابط خود را با غرب تقویت کنند و اگر بخواهند این روابط پایدار بماند به ناچار باید در تعامل خود با کارگران تجدیدنظر کنند، چه در زمینه فوتبال باشد، چه هنر یا هر زمینه دیگری..

ایندیپندنت خاطرنشان کرد: این کشورها باید ها را انجام نمی دهند.

 اتحادیه بین المللی کارگری سازمان ملل چندی پیش از وضعیت تاسف بار کارگران خارجی در کشور امارات پرده برداشت.

این اتحادیه خواستار تحقیق در خصوص شواهد و دلایلی شد که از برخورد برده وار با هزاران کارگر مهاجر در امارات حکایت دارد.

هزاران کارگر خارجی در بخش ساختمانی امارات در شرایطی بسیار ناگوار کار می‌کنند و بسیاری از آنها از سوء استفاده و محروم بودن از حقوق اساسی خود رنج می‌برند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها