یونیسف:2.8میلیون کودک عراقی آواره اند

یونیسف:2.8میلیون کودک عراقی آواره اند
جمعه 22 اسفند 1393 - 15:08

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، شمار کودکان آسیب دیده عراقی را در بحران امنیتی این کشور بیش 2 میلیون و 800 هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یونیسف روز جمعه اعلام کرد: در پی بحران امنیتی عراق، بیش از 2 میلیون و 800 هزار کودک در این کشور مجبور به فرار از خانه و کاشانه خود شده اند.
این سازمان خواستار حمایت جامعه جهانی از کودکان آواره عراقی شد.

سومریه نیوز به نقل از یونیسف گزارش داد: تشدید بحران درعراق همزمان  با بحران سوریه، موجب شد بیش از 2 میلیون و 800 هزار کودک عراقی مجبور به فرار از خانه و کاشانه خود شده و بسیاری از آنها در مناطق تحت کنترل تروریست های مسلح در محاصره قرار گیرند.

بحران سوریه و عراق؛رنج 14میلیون کودک در خاورمیانه

بنا بر این گزارش، در نتیجه درگیری ها در سوریه و عراق؛ بیش از 14 میلیون کودک در خاورمیانه در رنج و سختی به سر می برند.
یونیسف افزود: با توجه به پنجمین سال درگیری ها در سوریه، هنوز حدود پنج تا شش میلیون کودک در این کشور در بدبختی و فلاکت به سر می برند.

این سازمان بین المللی با درخواست برای فراهم کردن فرصت های آموزشی، حمایتی، مراقبت از وضعیت سلامتی و روانی کودکان و نوجوانان تصریح کرد: همزمان با ورود بحران سوریه به پنجمین سال خود، هنوز نسل جوان این کشور در معرض خشونت و شکنجه قرار دارد.

در نتیجه بحران سوریه، بیش از دو میلیون کودک در مناطق جنگ زده ای به سر می برند که تا حد زیادی از کمک های بشردوستانه و دیگر عوامل محرومند. به علاوه حدود 2 میلیون و 600 هزار کودک سوری از رفتن به مدرسه باز مانده اند.

به گفته یونیسف، حدود 2و میلیون کودک دیگر سوری در لبنان، ترکیه، اردن و دیگر کشورها آواره شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها