در زندانهای بحرین چه می گذرد؟+ عکس

در زندانهای بحرین چه می گذرد؟+ عکس
جمعه 22 اسفند 1393 - 18:13

فعالان حقوق بشر در بحرین به تازگی گوشه ای از برخورد نیروهای امنیتی با زندانیان سیاسی را در زندان مرکزی "جو" افشا کردند که حکایت از اوضاع اسف بار آنها در سایه سکوت جامعه بین المللی دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فعالان حقوق بشری برخلاف ادعاهای رژیم آل خلیفه تاکید کردند: اوضاع زندان های بحرین بسیار ناگوار و نابسامان است.

اطلاعات و اخبار رسیده از زندان مرکزی "جو" و مخصوصا بند شماره 4 که 1017 زندانی سیاسی را در خود جای داده است، کاملا با اخبار و تصاویری که توسط رسانه های حکومتی بحرین از اوضاع داخلی زندان های این کشور منتشر می شود، در تضاد است.

سایت مرآة البحرین با اعلام این مطلب افزود: از زمان حمله وحشیانه نیروهای امنیتی در 10 مارس 2015 به زندان مرکزی "جو"، 14 زندانی همچنان مفقود هستند.

مرآة البحرین از مشارکت افسران اردنی در عملیات سرکوب شهروندان و زندانیان بحرینی پرده برداشت ونوشت: افسران بلندپایه اردنی در چارچوب همکاری با وزارت کشور بحرین در حمله به زندان "جو" نقش داشتند و به صورت مستقیم بر شکنجه زندانیان نظارت کرده اند.

محمد سلطان عضو مرکز حقوق بشر بحرین نیز از ضرب و جرح شدید زندانیان هنگام ورود به حیاط زندان خبر داد که باعث ایجاد شکستگی و جراحت های قابل توجهی در آنان شده است.

این فعال حقوق بشر در گفت وگو با سایت المنار افزود: زندانیان هنوز با همان شکنجه ها و بدرفتاری هایی که در سال 2011 در زندان ها معمول بود، مواجه هستند و مواردی مانند شکنجه با برق و قطع آب دستشویی ها و یا قطع سهم غذای بعضی از بندها تکرار می شود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها