پیام یکپارچه دهها هزار یمنی به شورای همکاری

پیام یکپارچه دهها هزار یمنی به شورای همکاری
جمعه 22 اسفند 1393 - 18:54

العالم ـ دهها هزار نفر از مردم یمن امروز جمعه برای تاکید بر مخالفت خود با دخالتهای خارجی از جمله دخالت شورای همکاری خلیج فارس در امور کشورشان در شهرهای مختلف از جمله صنعا و صعده تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شرکت کنندگان در تظاهرات گسترده امروز، مواضع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای ایجاد تفرقه میان یمنی ها را محکوم و با بازگشت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت مخالفت کردند.

تظاهرکنندگان همچنین با تحرکات اخیر عبدربه منصور در جنوب یمن درسایه حمایت عربستان و درخواست او برای دریافت کمک از کشورهای عرب و آمریکا مخالفت کردند.

برگزارکنندگان تظاهرات با صدور بیانیه ای بر ادامه دادن به تلاش های انقلابی تا تحقق امنیت و ثبات در یمن تاکید کرده و بار دیگر مخالفت خود را با هرگونه دخالت قدرتهای منطقه ای و بین المللی برای قیومیت بر یمن اعلام داشتند. 

استان صعده در شمال یمن نیز شاهد تظاهرات گسترده ای در تایید بیانیه قانون اساسی و مخالفت با دخالت های خارجی و منطقه ای بود. تظاهرکنندگان مخالفت خود را با مواضع شورای همکاری خلیج فارس در قبال یمن ابراز کردند و خواستار توقف مداخلات در امور داخلی کشورشان شدند. 

این تظاهرات به درخواست کمیته عالی انقلابی یمن برگزار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها