گزارش العالم از سمت و سوی انتخابات رژیم اسرائیل

جمعه 22 اسفند 1393 - 22:15

خبرنگار شبکه خبری العالم در قدس اشغالی در تازه ترین گزارش خود به بررسی سمت و سوی انتخابات چند روز آینده رژیم صهیونیستی پرداخت و نظر برخی تحلیلگران را در این زمینه جویا شد.

"خضر شاهین" خبرنگار شبکه خبری العالم در قدس اشغالی امروز جمعه گزارش داد: تنها چند روز مانده به انتخابات کنیست (پارلمان) رژیم اسرائیل که قرار است روز سه شنبه آتی برگزار شود، دو نظرسنجی که امروز منتشر شد، از قرار گرفتن حزب لکود به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در مرتبه دوم پس از رقبای خود از حزب چپ میانه رو حکایت داشت. بر طبق این دو نظرسنجی، حزب لکود به ریاست نتانیاهو با اختلاف چهارکرسی با رقبای خود از حزب چپ میانه رو، در مرتبه دوم قرار گرفت.

خبرنگار العالم افزود: تبلیغات انتخابی هر حزب با دیگری متفاوت است؛ اغلب احزاب رژیم اسراییل بر مساله صهیونیسم و تشکیل رژیم جعلی اسرائیل اتفاق نظر دارند که اساس آن مبتنی بر احساس خطر از خارج است.

عمر قراعین کارشناس مسایل رژیم اسراییل در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: ترس خارجی به آنها کمک می کند تا نوعی اجماع حاصل شود. اما این تعمیم همواره دقیق نیست؛ زیرا برخی احزاب به طور اساسی بر این مساله تاکید می کنند و برخی دیگر خیر. به عنوان نمونه حزب لکود و احزاب راست بر مساله ترس خارجی تاکید دارند اما احزاب دیگری وجود دارند که اگر از آنها درباره این مساله سوال شود، می گویند که ترس خارجی مهم است؛ اما مساله ای اصلی در برنامه ما به شمار نمی آید.

خبرنگار العالم گفت: درخصوص اوضاع داخلی در رژیم اسراییل باید گفت که برنامه های داخلی احزاب راست و چپ که در انتخابات شرکت کردند، متفاوت است؛ برخی از آنها بر امنیت در داخل و بحران مسکن و مساله شهرک نشین ها و مالیات و مسایل رفاهی تاکید می کنند.

راسم عبیدات تحلیلگر سیاسی فلسطینی به خبرنگار العالم گفت: هیچ یک از اسرائیلی ها خواستار یک فرایند سیاسی با فلسطینی ها که منجر به تشکیل دولت فلسطین و یا بازگشت اندکی از پناهندگان فلسطینی به سرزمین خود شود، نیستند. اسرائیلی ها خواهان امنیت و ارتقای اوضاع اقتصادی و شهرک سازی هستند. آنها به ملت فلسطین به عنوان افرادی که دارای حق و حقوقی در این منطقه هستند، نگاه نمی کنند؛ از این رو تمام، اسراییلی ها بر اخراج ملت فلسطین از میهن خود اجماع دارند.

خبرنگار العالم در پایان تصریح کرد: به دور از مسایل سیاسی، تمام توجه اسرائیلی ها در این انتخابات معطوف به خروج از بحران مالی و فراهم کردن عدالت است؛ به گونه ای که چندین تظاهرات گسترده برای ایجاد عدالت در فلسطین اشغالی برگزار شد. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها