مالکی: الازهر در دام داعش افتاد

مالکی: الازهر در دام داعش افتاد
شنبه 23 اسفند 1393 - 08:27

معاون رئیس جمهوری عراق با اشاره به بیانیه موسسه الازهر مصر در محکوم كردن حضور نیروهای مردمی عراق در نبرد علیه داعش، تاکید کرد که الازهر در دام داعش افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، «نوری مالکی» تاکید کرد: شایسته بود که الازهر در صدور بیانیه خود به اطلاعات موثق تکیه می کرد، نه شایعات مغرضانه برخی چهره های ناشایست دینی.
نوری مالکی خاطرنشان کرد: از بیانیه الازهر که دربرگیرنده اتهام های خطرناک علیه نیروهای مردمی است که دوشادوش نیروهای امنیتی برای دفاع از حاکمیت، مقدسات و همه مولفه های ملت عراق در حال نبردند، شگفت زده و شوکه شدیم.
وی افزود: شایسته بود که الازهر در صدور چنین بیانیه ای به اطلاعات موثق و مستند تکیه می کرد نه شایعات مغرضانه برخی چهره های ناشایست دینی که شب و روز برای ایجاد فتنه طایفه ای تلاش و در همان حال درباره جنایت های تروریستی داعش سکوت اختیار می کنند.
معاون رئیس جمهور عراق اظهار داشت: مبارزان نیروهای مردمی از داوطلبان شیعه و سنی هستند، که امروز در حال حماسه سازی بی نظیری در عراق هستند؛ حماسه ای که شایسته است همه غیورمردان و دلسوزان دین اسلام در عراق و خارج آن این تلاش آنها را ارج نهند و از آن قدردانی کنند نه اینکه به طرف آنها تیر کینه و نفرت پرتاب و جامعه بین الملل را علیه آنها تحریک کنند. الازهر نیک می داند که چگونه جامعه بین الملل بر جنایت های وحشیانیه داعش که سبب ساز مرگ و ویرانی در کشورهای عربی می شود چشم بسته است.
نخست وزیر سابق عراق تاکید کرد: ای کاش الازهر به یاد می آورد که جامعه بین الملل با فلسطینی ها که طی قرن های گذشته همه روزه با سرکوبگری صهیونیست ها مواجه بودند چه کرد؟ با تاسف شدید باید گفت که الازهر در دام داعش افتاد. الازهر به جای اینکه برای وحدت و یکپارگی صفوف مسلمانان در رویارویی تاریخی علیه تروریسم تلاش کند در معرکه تحریک طایفه ای افتاد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها