دلیل بازداشت شیخ سلمان و آیت الله نمر از زبان نوری مالکی

دلیل بازداشت شیخ سلمان و آیت الله نمر از زبان نوری مالکی
شنبه 23 اسفند 1393 - 09:32

معاون رئیس جمهوری عراق تأکید کرد، بازداشت شیخ علی سلمان در بحرین و شیخ نمر باقر النمر در عربستان ریشه در فتواهای تکفیری برخی مبلغان دارد، ولی اینگونه اقدامات بی فایده است و نظام های حاکم باید از انحصار قدرت در دست خود اجتناب کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نوری مالکی" در حاشیه مراسم " ستمدیدگان بحرین و عربستان " در بغداد گفت: امت اسلامی در این برهه با مشکلات بزرگی مواجه است و نظام های حاکم باید بدانند که زمان منزوی کردن دیگران پایان یافته است و باید به حقوق قانونی مردم احترام بگذارند و آن را تأمین کنند. 
مالکی خاطرنشان کرد: روشهای بازداشت ، زندانی کردن و اعدام ستمدیدگان بی فایده است و همگان می دانند که رژیم صدام همین روش ها را درپیش گرفت ولی دوام نیاورد و سرنگون شد .
مالکی گفت: بازداشت شیخ علی سلمان (دبیر کل جمعیت وفاق ملی بحرین) و آیت الله شیخ نمر باقر النمر (عالم برجسته عربستانی) ریشه در فتواهای برخی از مبلغان درباری دارد که با فتواهای تکفیری خود درپی ایجاد فتنه های مذهبی هستند.
معاون رئیس جمهوری عراق افزود : دیدگاهی که الازهر مصر درباره همکاری داوطلبان با ارتش عراق در مبارزه با داعش اتخاذ کرده است ، تأسف آور است و چنین دیدگاه هایی باعث گسترش دامنه فتنه و درگیری می شود.   
دادگاهی در عربستان روز 15 اکتبر 2014 حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر را به جرم تحریک مردم برای براندازی نظام صادر کرد، که این حکم با اعتراض و محکومیت شدید شخصیت های سیاسی و مذهبی جهان اسلام مواجه شده است .
جمعیت وفاق ملی بحرین نیز روز 29 دسامبر 2014 اعلام کرد که رژیم حاکم 9 اتهام بزرگ را به شیخ علی سلمان وارد کرده است، که همه اتهامات ناروا و مغرضانه است .
شیخ علی سلمان روز 28 دسامبر 2014 بازداشت شد.

پربیننده ترین خبرها