بحرین در چهارمین سالروز لشکرکشی عربستان

بحرین در چهارمین سالروز لشکرکشی عربستان
شنبه 23 اسفند 1393 - 11:27

با وجود سپری شدن 4 سال از لشکرکشی عربستان سعودی و چند کشور عربی دیگر به بحرین، این کشور همچنان صحنه اعتراضات مسالمت آمیز شهروندان است.

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رژیم سعودی در چنین روزی (14 مارس 2011) به همراه چند کشور عربی دیگر شمار بسیاری از نیروهای نظامی خود را در چارچوب نیروهای "سپر جزیره" به بحرین اعزام کردند. اقدامی که پس از ناتوانی نیروهای امنیتی و ارتش رژیم آل‌خلیفه در سرکوب تظاهرات و اعتراضهای مسالمت آمیز مردمی، و به درخواست این رژیم صورت گرفت.
پس از این لشکرکشی، سرکوب خونبار مردم بحرین در مناطق مختلف این کشور شدت بیشتری گرفت.
دیروز در آستانه سالروز لشکرکشی نظامیان سپرجزیره به بحرین، هزاران نفر از مردم در مناطق مختلف این کشور تظاهرات مسالمت آمیزی برگزار کردند.
مردم بحرین در مناطق مختلف مانند ستره، الديه، الدراز، البلاد القديم و روستاهای غرب پایتخت این کشور (منامه) در شعارهای خود، مخالفتشان را با حضور نظامی عربستان، امارات و اردن اعلام کردند.
بحرینی ها همچنین با در دست داشتن پرچم بحرین و بازداشت شدگان سیاسی، آزادی همه این زندانیان و به ویژه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق بحرین را خواستار شدند.
نیروهای امنیتی در برخی مناطق برای متفرق کردن مردم آنان را با گلوله‌های گاز و ساچمه‌ای هدف قرار دادند که بر اثر آن شماری از مردم مجروح شدند.
با وجود ادامه حضور نظامی بیگانگان در بحرین و سرکوب مردم این کشور، تظاهرات و اعتراضهای مردمی برای مطالبه حقوقشان و به ویژه درخواست پایان تبعیض‌ها و اصلاح نظام سیاسی و روی کارآمدن دولت و پارلمانی منتخب همچنان ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها