حمایت عراقی ها از مردم بحرین و عربستان + فیلم

شنبه 23 اسفند 1393 - 12:52

بغداد (العالم)- شماری از مردم عراق با برگزاری تجمعی اعتراض آمیز، همبستگی خود را با مردم بحرین و عربستان اعلام کردند.

خبرنگار شبکه العالم از بغداد گزارش داد، این تجمع با حضور برخی از چهره های سیاسی و دینی عراقی در بغداد برگزار شد؛ و حاضران از سازمان های بین المللی خواستند در تعامل با مسائل مردم دو کشور بحرین و عربستان که خواهان حقوق مشروع خود هستند، رویکرد خود را تصحیح کنند.
"نوری المالکی" معاون رئیس جمهور عراق در سخنانی در این تجمع گفت: آنچه علیه دو ملت بحرین و عربستان انجام می شود طرح هایی است که مجموعه امت اسلامی را هدف قرار می دهد و هدف از این طرح ها نیز نابود کردن امت اسلامی است.
وی افزود: سخن گفتن از طایفه گری، ظلم و ستم علیه یکی از روحانیون در یکی از این دو کشور و متهم کردن یکی از روحانیون دیگر در کشور دیگر (عربستان) چنین نشان می دهد که ما در بین امتی بحران زده به سر می بریم.
"عدنان الشحمانی" نماینده پارلمان عراق نیز اظهار داشت: ما امروز به سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی از جمله شورای امنیت می گویم که آنچه شما سالیان سالان برای کتمان کردن ظلم و ستم بر ملت های مظلوم تلاش می کردید اکنون در حال فاش شدن است.
در همین حال، "محمد البیاتی" وزیر حقوق بشر عراق از دولت بحرین و عربستان سعودی خواست هر چه سریع شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت وفاق بحرین و آیت الله نمر باقر النمر روحانی شیعه عربستانی را آزاد کنند، و در این خصوص به معیارهای مربوط به حقوق بشر پایبند باشند.
تجمع کنندگان همچنین خواستار آزادی دیگر بازداشت شدگان سیاسی در دو کشور عربستان و بحرین شدند.
"حنان الفتلاوی" نماینده پارلمان بحرین در این خصوص گفت کشورهای بزرگ که دم از دمکراسی، آزادی بیان و حقوق بشر می زنند باید در باره حقوق زنان مظلوم در همه جای جهان موضع گیری کنند و نباید ظلم و ستم علیه برخی زندانیان زن در برخی از کشورها بی تفاوت باشند.

پربیننده ترین خبرها