ردپای کانادا در ماجرای انتقال دختران انگلیسی به سوریه

ردپای کانادا در ماجرای انتقال دختران انگلیسی به سوریه
شنبه 23 اسفند 1393 - 14:31

فردی که دولت ترکیه از بازداشت او به خاطر انتقال 3 دختر انگلیسی به سوریه خبر داده، با سرویس اطلاعاتی کانادا در ارتباط بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پلیس ترکیه پس از بازداشت یک سوری اعلام کرد که وی به انتقال 3 دختر انگلیسی از ترکیه به مناطق تحت تصرف داعش در سوریه اعتراف کرده است. البته پس از آن معلوم شد که وی برای سرویس اطلاعاتی کانادا کار می کرد.
روزنامه "دیلی صباح" چاپ ترکیه در گزارشی نوشت: اطلاعات منابع موثق در ترکیه نشان می دهد که این سوری، نیروی سرویس اطلاعاتی کانادا بود.
دیلی صباح افزود: فرد بازداشت شده اعتراف کرد که دارای تابعیت کانادایی نیست ولی به عنوان جاسوس سرویس اطلاعاتی کانادا فعالیت می کرد؛ لذا دولت کانادا باید توضیحات لازم را در این خصوص به ترکیه و انگلیس ارائه بدهد زیرا انگلیس دولت ترکیه را به دست داشتن در انتقال سه دختر انگلیسی به سوریه متهم می کند.
گزارش دیلی صباح حاکی است: به نظر می رسد که این جاسوس سوری با داعش روابط تنگاتنگی داشته است.
دیلی صباح این سؤالات را مطرح کرد که آیا کانادا با استخدام این سوری می خواست اطلاعات بیشتری درباره داعش و نیروهای خارجی این گروه تروریستی کسب کند تا امنیت ملی خود را تقویت کند؟ یا اینکه از طریق این سوری با داعش در ارتباط بود؟

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها