تشکیلات خودگردان متهم به طراحی انفجارهای غزه

تشکیلات خودگردان متهم به طراحی انفجارهای غزه
شنبه 23 اسفند 1393 - 17:28

العالم - وزارت امورداخلی حماس در غزه، سرویس های امنیتی وابسته به تشیکلات خودگردان فلسطین را مسئول انفجارهای اخیر در باریکه غزه دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، " ايام البزم " سخنگوی وزارت امور داخلی حماس در نشستی خبری در شهر غزه گفت نیروهای سرویس های امنیتی سابق تلاش کردند تا از شرایط دشوار غزه به ویژه وضعیت به وجود آمده پس از تجاوز رژیم اسرائیل به این منطقه برای ایجاد ناآرامی در باریکه از طریق دامن زدن به رویدادهای امنیتی شامل انفجارها و آتش زدن خودروها و تیراندازی به نفع خود بهره برداری کنند.

البزم تاکید کرد " نتایج تحقیقات درباره رویدادهای امنیتی اخیر در باریکه غزه ، نشان داد که این رویدادها حاصل طرحی به رهبری مسئولان امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله برای ایجاد ناآرامی در باریکه غزه و با هدف سرپوش گذاشتن بر ناکامی دولت در عمل به ماموریت ها و شانه خالی کردن از مسئولیت های خود است.

روابط میان فتح و حماس، نوامبر گذشته و به دنبال اقدام عناصر ناشناس در روز جمعه گذشته مقابل منازل بیش از ده نفر از مسئولان فتح در باریکه غزه متشنج شد.

این انفجارها در باریکه غزه که در نوع خود اولین بوده است، خساراتی را دربرداشت، ولی تلفاتی نداشت.

پس از آن نیز چندین انفجار برای خسارت زدن به خودروهایی که برخی از آن ها متعلق به مسئولان حماس و برخی دیگر متعلق به مسئولان فتح بود ، روی داد ، اما مشخص نشد که عاملان این حملات چه کسانی بوده اند.

البزم خاطرنشان کرد که وزارت امور داخلی فلسطین، عده ای از کسانی را که دراین انفجارها دست داشته اند و برخی را که مظنون به دست داشتن دراین حوادث بوده اند، بازداشت کرده است.

دراین نشست مطبوعاتی ، چندین نوار ویدئویی ضبط شده از نیروهای امنیتی در غزه وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین ارائه شد که آن ها دراین نوار ویدئویی اعلام کردند که از افسران تشکیلات خودگردان فلسطین دررام الله برای منفجر کردن خودروها در غزه دستور گرفته اند.

البزم همچنین " رامی الحمدالله " نخست وزیر دولت توافق فلسطین و وزیر کشور وی را به شانه خالی کردن از مسئولیت های خود متهم کرد.

جنبش های فتح و حماس در ماه آوریل گذشته توافق آشتی ملی را با هدف بهبود روابط دو طرف که از سال 2007 و به دنبال اقدام حماس در اخراج جنبش فتح از غزه در پی درگیری های خونبار متشنج شده بود، امضا کردند.

دولت توافق ملی فلسطین دوم ژوئن گذشته تشکیل شد و فتح و حماس 25 سپتامبر به توافق رسیدند که دولت توافق ملی، زمام امور در غزه را به دست بگیرد و نقشی اساسی را در بازسازی ویرانه های ناشی از جنگ 50 روزه ایفا کند.

پربیننده ترین خبرها