در واکنش به بیانیه علیه نیروهای مردمی؛

ائتلاف ملی عراق خواستار عذرخواهی الازهر شد

ائتلاف ملی عراق خواستار عذرخواهی الازهر شد
شنبه 23 اسفند 1393 - 18:03

العالم - شماری از نمایندگان پارلمان عراق از دولت خواستند با ارسال پیام اعتراض آمیز، الازهر را ناگزیر به عذرخواهی از ملت عراق کنند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، شماری از نمایندگان عضو ائتلاف ملی عراق در اعتراض به بیانیه اخیر موسسه الازهر مصر درباره نیروهای داوطلب مردمی عراق در نبرد با داعش، در ساختمان پارلمان عراق نشست خبری برگزار کردند.

حسن سالم، نماینده پارلمان، در این نشست خبری گفت: پیروزی های نیروهای مسلح، گروه های مقاومت اسلامی، نیروهای داوطلب مردمی، پیشمرگه و عشایر همچنان ادامه دارد اما شاهد دخالت هایی به ویژه از سوی آمریکا و داعشی های سیاسی برای تحت الشعاع قرار دادن این پیروزی ها و تخریب گروه های مقاومت و داوطلب مردمی هستیم.

نماینده پارلمان عراق افزود: موسسه الازهر معروف به میانه روی و مبارزه با تفکرات افراطی است اما بیانیه اخیرش را بر پایه گزارش های گمراه کننده و دروغی بنا نهاده است که داعشی های سیاسی عراق به آن ها داده اند.

وی موضع گیری اخیر الازهر را دخالت آشکار در امور عراق ارزیابی کرد.

حسن سالم در همین راستا از علمای الازهر خواست شخصا برای مشاهده همبستگی و برادری مردم عراق به این کشور و استان صلاح الدین سفر کنند.

عدنان الشحمانی، دیگر نماینده پارلمان عراق، نیز گفت: موسسه الازهر هدف گمراه سازی و تهدید و فشارهایی قرار گرفته که  زمینه خونریزی و فتنه انگیزی را فراهم می کند اما این مساله نباید به مرحله صادر کردن فتوا و موضع گیری های رسمی از این نهاد میانه رو برسد.

این نماینده پارلمان عراق، عربستان و برخی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را از جمله طرف هایی برشمرد که الازهر را تهدید به قطع منابع مالی - در صورت صادر نکردن فتواهای مورد نظرشان - می کند.

موسسه الازهر مصر به تازگی با صدور بیانیه و اظهار "نگرانی شدید" ، نیروهای داوطلب مردمی عراق را به کشتار (ذبح) شهروندان مسالمت جوی عراقی – غیر وابسته به داعش- و نقض حقوق آن ها متهم کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها