نبوغ شگفت انگیز یک دختر بچه در ریاضیات

نبوغ شگفت انگیز یک دختر بچه در ریاضیات
يکشنبه 24 اسفند 1393 - 11:53

در لحظه اول "استر اوکاد" مانند هر دختر بچه عادی ده ساله به نظر می رسد اما علاوه بر علاقه عجیبش به برنامه ها و فیلمهای کودکانه، هوش فوق العاده وی او را از دیگران متمایز کرده است.

این دختر بچه انگلستانی که اصلاتا نیجریه ای است؛ در ژانویه گذشته توانست در درسهای خود رتبه اول را به دست بیاورد و در امتحان ریاضیات نمره 100 بگیرد.

وی درحالی که می خندد می گوید: ریاضیات واقعی مانند نظریه ها و ارقام پیچیده و مسایل مشابه آن را دوست دارم. ریاضیات بسیار ساده است مادرم با روش بسیار خوبی به من آموخته است.

این دختر بچه گفت: تمایل دارم طی دو سال این مقطع تحصیلی را پشت سربگذارم، پس از آن برای گرفتن مدرک دکترا در ریاضیات مالی برنامه ریزی خواهم کرد و دوست دارم در 15 سالگی بانک خاصی را تاسیس کنم زیرا ارقام و اعداد و مردم را دوست دارم و بانکها راه بزرگی برای کمک به آنان است.

در حالی که مردم فشار خانواده را در روند پیشرفت وی موثر می دانند؛ "استر" گفت: دوست داشتم در هفت سالگی به دانشگاه بروم اما مادرم مخالفت کرد و گفت تو کوچک هستی، کمی صبر کن اما پس از سه سال اصرار، مادرم موافقت کرد تا  این مساله را بررسی کند.

این دختر انگلیسی اهل نیجریه، امتحان "GSCE"  را که مخصوص دانش آموزان مرحله دبیرستان انگلستان است، در هفت سالگی با موفقیت پشت سر گذاشت و رتبه c را کسب کرد و یک سال بعد به درجه ای که تمایل داشت یعنی A دست یافت.

مادر استر زمانی که آموزش وی را درمنزل در سه سالگی آغاز کرد به توانمندی عجیب وی وتمایلش برای آموختن اعداد پی برد و وی را به مدرسه مخصوصی برد.
این دختر در حالی که اشک در چشمانش جاری بود گفت: دوست ندارم بار دیگر به مدرسه قبلی بازگردم آنان به من فرصت صحبت کردن نمی دادند.
از آن جایی که  سن تحصیل در مدارس انگلستان از پنج سالگی است، مادر استر به این فکرافتاد که در منزل به دخترش درس دهد اما این دختربچه با گذر از اعداد ساده، مستقیم به جبر و معادلات پیچیده ریاضی وارد شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها