"بشار اسد" موضوع اصلی نشست قاهره

يکشنبه 24 اسفند 1393 - 13:37

عضو گروه موسوم به ائتلاف مخالفان سوریه، گفت که در نشست قاهره دو مساله مهم درباره راه حل توافقی بررسی خواهد شد که ممکن است نظام سوریه با آنها موافقت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، "بسام الملک" که مقیم مصر است درگفتگو با خبرگزاری "آناتولی" ترکیه گفت: دو مساله ای که در نشست قاهره مطرح خواهد شد، یکی باقی ماندن بشار اسد رئیس جمهور سوریه در قدرت به مدت دو سال با وجود دولت انتقالی برای اداره امور کشور است؛ تا پس از این دو سال، انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام صورت گیرد.

الملک افزود که مساله دوم، توافق بر سر این مساله است که در طول این مدت، سوریه از طریق یک قانون انتقالی اداره شود؛ و یا اینکه اداره کشور براساس قانون سال 1950 صورت گیرد.

الملك همچنین گفت که نشست دوم گفتگو میان مسؤولان دولت سوریه با مخالفان که مسکو در ماه آوریل آتی میزبان آن خواهد بود، پس از برگزاری دومین نشست معارضان سوری صورت می گیرد که قاهره در همان ماه میزبان آن است.

" بسام الملك" خاطرنشان کرد که نشست اول گفتگو در مسکو که ماه ژآنویه گذشته برگزار شد، به دنبال اولین نشست معارضان در قاهره صورت گرفت و این وضعیت در ماه آوریل آتی نیز تکرار خواهد شد.

الملک در پاسخ به سوال خبرگزاری آناتولی درباره نشانه های همزمان بودن این دو نشست گفت که میان مصر و روسیه برای دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران سوریه هماهنگی وجود دارد.

ائتلاف مخالفان سوری تا به امروز تصمیم خود را برای مشارکت در نشست قاهره اعلام نکرده است، این در شرایطی است که درصورت تحریم این نشست ، برخی از اعضای این ائتلاف همان طور که خود قبلاً گفته اند ، شخصاً دراین نشست حضور خواهند یافت.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها