گردهمایی دیکتاتورها و شرکتهای اسلحه سازی در انگلیس

گردهمایی دیکتاتورها و شرکتهای اسلحه سازی در انگلیس
يکشنبه 24 اسفند 1393 - 14:31

یک سازمان حقوقی پیشرو درباره گردهمایی بدترین دیکتاتورهای جهان و ناقضان حقوق بشر و بزرگترین شرکتهای اسلحه سازی در جلسه ای پشت درهای بسته در انگلیس هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک سازمان حقوقی پیشرو تأکید کرد: هفته گذشته شهر "فارن‌بورو" در "همپشایر" واقع در جنوب شرقی انگلیس میزبان کنفرانس و نمایشگاه امنیت و پلیس بود که به مدت دو روز بدون حضور مطبوعات برگزار شد.
سایت "روسیا الیوم" به نقل از این سازمان حقوقی پیشرو خاطرنشان کرد: خبر برگزاری این این نمایشگاه در حالی منتشر شد که گفته می شود انگلیس با فروش تجهیزات سرکوب شورش شامل گاز اشک آور و گلوله لالستیکی به ارزش 16 میلیارد پوند به کشورهایی که در فهرست سیاه حقوق بشر قرار دارند، موافقت کرده است.
یکی از منتقدین میگوید دولت انگلیس به دنبال منافع مادی است حتی اگر به قیمت نقض حقوق بشر باشد.
فعالان ضد تجارت سلاح در انگلیس تأکید دارند که نمایشگاه مذکور به منظور فروش تجهیزات نظامی عمدتا به کشورهایی که سرکوب در آنها در جریان است برگزار شده است.
سایت "مرأة البحرین" با انتشار ترجمه ای از این گزارش خاطرنشان کرد، این فعالان تحقیقاتی را درباره تجارت بین المللی سلاح و آثار ویرانگر آن بر امنیت و حقوق بشر و اقتصاد منتشر کرده اند.
سازمان حقوقی مذکور خاطرنشان کرده است سلاحهای انگلیسی ممکن است در سرکوب مردم و نقض حقوق بشر در بحرین و مصر و کویت و هنگ کنگ استفاده شوند. 
"اندرو اسمیت" سخنگوی طرح ضد تجارت سلاح می گوید: نمایشگاه سلاح مزکور در فارنبورو تیشه به ریشه تمام ادعاهای دولت انگلیس درباره ترویج حقوق بشر در خارج می زند. و در نهایت به تقویت و دوام رژیم های مستبد منجر خواهد شد.
شایان ذکر است که سخنگوی وزارت کشور انگلیس درپاسخ به سئوالی در همین مورد فقط گفت که امنیت ملی در رأس اولویتهای دولت است.
کما اینکه وزارت خارحه این کشور نیز تمام کشورها و سازمانهای شرکت کننده در این نمایشگاه را مهمان دولت معرفی کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها