نماینده پارلمان عراق:

آمریکا از پیروزی های ارتش و نیروهای مردمی نگران است

آمریکا از پیروزی های ارتش و نیروهای مردمی نگران است
يکشنبه 24 اسفند 1393 - 17:26

العالم - "هلال السهلانی" عضو كميسيون امور خارجی مجلس نمايندگان عراق اعلام کرد که آمریکا از پیروزی های ارتش و نیروهای مردمی عراق نگران است .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سومریه نیوز امروز (یکشنبه) به نقل از السهلانی اعلام کرد: مقام های آمریکایی گاه از حضور ایران در عراق اظهار نگرانی می کنند و گاه نیروهای مردمی را شبه نظامیان می خوانند و ادعا می کنند که آنها با قشر خاصی از مردم عراق انتقام جویانه برخورد می کنند، ادعاهایی که برای ما عجیب نیست.

وی می افزاید: آمریکا از پیروزی های ارتش و نیروهای مردمی عراق در مبارزه با گروهک تروریستی داعش نگران است و این در حالیست که عملکرد ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش تاکنون ضعیف بوده است.

السهلانی داعش را دست پرورده مدعیان حقوق بشر غربی دانست و گفت: آیا داعش از آسمان به زمین افتاده است یا از زمین سردرآورده است و اگر نیروهای مردمی عراق نبودند، داعش الآن به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس رسیده بود. 

عضو کمیسیون امور خارجی مجلس عراق افزود: کشورهائی داعش را تشکیل دادند که هم اکنون نیز از آن حمایت آموزشی، مالی و تسلیحاتی می کنند.

السهلانی با تاکید بر این که عراق هرگز با زمانی که آمریکا برای سرکوب نهائی داعش تعیین کرده است، موافقت نخواهد کرد، زیرا آمریکا برای تأمین منافع خود تلاش می کند، تصریح کرد: عراق کشوری مستقل است و اجازه نخواهد داد که کشورهای دیگر خاکش را به میدان رقابت با همدیگر تبدیل و در امورش مداخله کنند و همه مردم عراق با همدیگر برای مبارزه با دشمنان و آزادسازی خاک کشور خود متحد شده اند.

 گروهک تروریستی داعش که توسط کشورهای غربی - عربی به ویژه آمریکا ایجاد شده در 19 خرداد ماه سال جاری با یورش به کشور عراق، مناطقی در شمال و شرق این کشور را تصرف و جنایات فراوانی در این کشور مرتکب شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها