وزیر خارجه صهیونیست حرمت حرم ابراهیمی را شکست

وزیر خارجه صهیونیست حرمت حرم ابراهیمی را شکست
يکشنبه 24 اسفند 1393 - 18:05

العالم - اویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه رژیم اشغالگر قدس امروز یکشنبه وارد محوطه حرم حضرت ابراهیم (ع) در شهر الخلیل شد و حرمت این مکان مقدس را زیر پاگذاشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم لیبرمن مدعی شد که ورودش به این حرم در چارچوب تاکید بر هویت یهودی این شهر صورت می گیرد.

وی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژِیم صهیونیستی به خاطر عدم سیطره کامل بر شهر الخلیل انتقاد کرد.

گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین حاکیست، نظامیان اسرائیلی پس از ورود لیبرمن رئیس حزب " اسرائیل خانه ما " به حرم حضرت ابراهیم تدابیر شدیدی در اطراف این مکان مقدس اتخاذ کرده و مانع از ورود فلسطینیان به آن شدند.

مسجد يا حرم ابراهيمي در مرکز شهر الخليل در جنوب کرانه باختري قرار دارد. اين مسجد دومين بناي مهم اسلامي پس از مسجد الاقصي در سرزمين فلسطيني به شمار مي آيد.

اين مسجد در طول قرنها و حتي تا امروز، محل زيارت مسلمانان از نقاط مختلف جهان بوده و هست. به صورتي که برخي از زايران که در قرنهاي گذشته از مناطق مختلف جهان به زيارت اين مسجد آمدند، در اين منطقه ساکن شده و فرزندان آنها هنوز اطراف حرم ساکن هستند.

بر اساس اظهارات مورخان، اين مسجد به دوران حضرت ابراهيم خليل الله (ع) باز مي گردد، و گفته شده است که اين حضرت چهار هزار سال قبل در اين مسجد به خاک سپرده شد، و اين مسجد هم به نام ايشان يعني الخليل نامگذاري شد.

داخل اين مسجد قبه هايي وجود دارد که برخي منابع تاريخي آنها را مربوط به برخي از پيامبران و نزديکان آنها، يعني حضرت ابراهيم (ع) و همسرش ساره، اسحق (ع) و اسماعيل (ع) و يعقوب (ع) و يوسف (ع) و همسران آنها مي دانند. 

پربیننده ترین خبرها