آوارگی در عراق برای حمایت از دختران در برابر داعش

آوارگی در عراق برای حمایت از دختران در برابر داعش
دوشنبه 25 اسفند 1393 - 11:41

یک روزنامه انگلیسی به واکاوی نوعی از آوارگی خانواده های عراقی پرداخت که به دلیل ترس از اجبار دخترانِشان به ازدواج با داعشی ها صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "پاتریک کوبرن" روز دوشنبه در مقاله ای در "ایندیپندنت" نوشت: ترس از اجبار دخترانِ خانواده به ازدواج با عناصر داعش یا اجبار پسران خانواده به پیوستن به این گروه تروریستی، شمار زیادی از خانواده های عراقی را ناچار کرده است که خانه های خود را در مناطقِ تحت اشغال داعش رها کنند و به کردستان عراق فرار کنند.

"عمر ابوعلی" که پیش از این کشاورز بود، به صورت موقت مجبور شده بود به داعش بپیوندد تا دو پسر 14 و 16 ساله اش را از پیوستن به این گروه تروریستی معاف کنند.

وی گفت: داعش، هر خانواده را مجبور می کرد حداقل یک نفر را برای عضویت در این گروه بفرستد. مشکل این است که داعشی ها، معمولا نان آور خانواده را برای پیوستن به این گروه انتخاب می کردند و اگر از پذیرش این درخواست سر باز می زد، کل خانواده مجبور می شد تاوان بدهد.

ابوعلی تاکید کرد که این قانون، مربوط به قبل بود، اما اکنون قانون جدیدی جایگزین شده است که بر اساس آن، اگر یک نفر از خانواده داوطلب پیوستن به داعش نمی شد، آن خانواده مجازات می شد و همه افراد آن خانواده باید به داعش ملحق شوند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها