"گربۀ پارلمان" اردن جنجال به پا کرد

دوشنبه 25 اسفند 1393 - 17:41

انتشار گسترده تصاویری از جسد گربه‌ای که دیروز یکشنبه وارد جلسه پارلمان اردن شده بود، در شبکه‌های اجتماعی و دیگر رسانه‌ها باعث جنجال در این کشور شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری العالم، عکسی از جسد گربه مقتول که روز گذشته به طور ناگهانی وارد جلسه نمایندگان پارلمان اردن شده بود امروز صبح در صفحات شبکه اجتماعی فیسبوک و دیگر رسانه ها منتشر شد.

در این تصویر یک کارمند پارلمان اردن دیده می شود که این گربه را به شکلی بی رحمانه در مقابل دوربین ها گرفته به دست گرفته است.

"رای الیوم" نوشت: فعالان شبکه های اجتماعی خواستار تحقیق درخصوص نوع برخورد با گربه مجلس نمایندگان اردن شده اند، زیرا معتقدند که این رفتار زشت، تصویری غیر متمدن از جامعه اردن به جهان معرفی می کند.

این گربه روز گذشته به طور ناگهانی وارد جلسه پارلمان اردن شده بود و با وجودی که موجب خنده حضار شده بود، اما نوع برخورد یک کارمند پارلمان با این گربه و گرفتن بی رحمانه جسد آن از ناحیه دُم در مقابل دوربین ها، موجی از انتقاد ایجاد کرد.

کاربران اینترنتی گفتند در حالی این گونه با این گربه رفتار شده است که شریعت اسلامی انسان ها را به مهربانی و با حیوانات دعوت می کند.

خاطرنشان می شود که رسانه ها خبر تعقیب این گربه و بیرون راندن آن را از مجلس نمایندگان اردن به صورت گسترده منتشر کردند و حتی فعالان حقوقی از طریق شبکه های اجتماعی از پارلمان اردن خواستند در بیانیه ای اعلام کند که این امر انعکاس رفتاری فردی است نه نگرش پارلمان به نحوه برخورد با حیوانات.

شهروندان اردنی بیم آن دارند که برخورد بی رحمانه با این گربه دیدگاه سازمان های بین المللی حامی حیوانات را در قبال پارلمان اردن و نیز حمایت جامعه بین المللی از اردن را تحت تاثیر منفی قرار دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها