گزارش العالم از آخرین وضعیت مذاکرات سوئیس

دوشنبه 25 اسفند 1393 - 17:53

لوزان، العالم - خبرنگار اعزامی العالم به سویس گفت دو تیم مذاکره کننده ایرانی و آمریکایی، با تمام ظرفیت خود در مذاکرات هسته‌ای لوزان در سویس شرکت کرده‌اند و این گفت‌وگوها به مسائل حساس بعد از توافقنامه احتمالی پرداخته است.

به گزارش نوید بهروز خبرنگار اعزامی العالم به لوزان دیدارها میان محمد جواد ظریف و جان کری ادامه دارد و علی اکبر صالحی، تیم فنی ایرانی و نیز معاون ویژه رییس جمهور حضور دارند.

وی افزود: هیات آمریکایی نیز به طور کامل حضور یافته اند و این به معنای حضور دو طرف با تمام توان سیاسی و فنی است.

بهروز خاطرنشان کرد اهمیت این دیدار در بررسی دو موضوع است: اول مسایلی که در این دیدار مطرح می شوند مسایل بسیار حساسی هستند مخصوصا احتمال صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در صورت توافق میان ایران و 5+1، که به معنای تایید توافقنامه است و باعث حل و فصل اختلافات داخلی آمریکا میان کنگره و دولت می شود و آن را به توافقنامه ای بین المللی تبدیل می کند که همگان ملزم به رعایت آن هستند.

خبرنگار العالم با اشاره به دومین موضوع که بررسی چگونگی برداشتن تحریم های ظالمانه علیه ایران است؛ افزود: اگر توافق حاصل شود برای تیم مذاکره کننده ایرانی و به طور عموم کشورمان دستاورد بزرگی خواهد بود.

وی گفت بعد از این نشست محمد جواد ظریف به دعوت کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به بروکسل خواهد رفت تا با همتایان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی خود دیدار کند اما هیات ایرانی با سرپرستی علی اکبر صالحی در لوزان خواهند ماند تا مذاکرات خود را با هیات آمریکایی به ریاست ارنست مونیر تکمیل کنند.

پربیننده ترین خبرها