تکریت را نیروهای عراقی آزاد کردند + ویدیو

دوشنبه 25 اسفند 1393 - 20:36

تکریت، العالم - فرمانده نیروهای امنیتی عراق اعلام کرد که آزادسازی تکریت فقط با تکیه بر نیروهای عراقی و بدون مشارکت خارجی انجام شده است.

سپهبد رائد شاکر در گفت و گو با خبرنگار العالم گفت: تمام مراحل عملیات آزادسازی تکریت صد در صد با بهره گرفتن از نیروهای عراقی انجام شد و حتی پشتیبانی هوایی نیز توسط نیروی هوایی ارتش عراق صورت گرفت و نیروهای زمینی از جمله روسای پلیس فدرال و نیروهای مردمی هم همگی عراقی بودند.

وی افزود: نیروهای عراقی نه فقط در تکریت بلکه در تمام محورها به طور کامل به اهداف خود رسیده و تمام مناطق آزادشده را به صورت کامل پاکسازی کرده اند.

رائد شاکر تصریح کرد: تروریست ها با کمک گرفتن از خودروهای بمب گذاری شده و انتحاری ها می خواستند به هدف خود برسند ولی در حال حاضر دیگر قادر به انجام هیچ کاری نیستند و فقط یک برگ برنده در دست آنهاست که از شهروندان عراقی به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند زیرا می دانند جان آنها برای ما عزیز است، از این رو به آنها اجازه ندادند که از شهر خارج شوند.

رئیس کل پلیس عراق افزود: ما فعلا عملیات "لبیک یا رسول (ص)" را متوقف کرده ایم و برای هدف قرار دادن فرماندهان و مواضع داعشی ها و نیز انبار مهمات آنان به داده های اطلاعاتی تکیه می کنیم و نیز برای حفظ جان شهروندان چندین معبر گشوده ایم تا آنها را از صحنه درگیری خارج کنیم.

وی با اشاره به این که فقط 3.5 کیلومتر از خاک تکریت هنوز در تصرف داعش است افزود: داعشی ها دیگر توانی ندارند و تعداد زیادی از آنان با لباس زنانه از معرکه گریخته و توسط نیروهای ما دستگیر شده اند و بسیاری دیگر که از اتباع کشورهای عربی و غربی بودند در درگیری ها به هلاکت رسیده اند.

شاکر در ادامه گفت: تعداد زیادی از تروریست ها تلاش کردند با استفاده از تاریکی شب از رود دجله عبور کنند و خود را نجات دهند، اما نیروهای عراقی همه جا حضر داشتند و با هوشیاری کامل و با استفاده از اطلاعات دقیق در کمین کسانی هستند که دستشان به خون مردم عراق آلوده است.

وی تاکید کرد که نیروهای عراقی برای حفظ جان شهروندان و تاسیسات زیربنایی از تمام سلاح و توان خود استفاده نکردند و در آینده نزدیکی همه مناطق عراق آزاد خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها