قطع برق، وزیر کویتی را بی‌کار کرد

قطع برق، وزیر کویتی را بی‌کار کرد
دوشنبه 25 اسفند 1393 - 21:42

عبدالعزیز الابراهیم وزیر آب و برق کویت یک ماه پس از قطع گسترده برق در این کشور، از سمت خود استعفا داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد عبدالله الصباح وزیر امور کابینه کویت گفت: هیأت دولت اطلاع یافت که امیر کویت با استعفای وزیر آب و برق، موافقت کرده و محمد العبدالله را به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی کرد.

اگرچه دلایل استعفای وزیر مذکور مشخص نیست، اما خبرگزاری کویت اعلام کرد، شیخ صباح الاحمد دلایل مذکور در نامه استعفای وزیر آب و برق را قابل درک دانسته است.

برخی اخبار حاکی از آن است که دلیل استعفای الابراهیم از این سمت، در امان ماندن از استیضاح وی در پارلمان کویت بوده است که به دنبال اظهارت وی مبنی بر پرداخت شدن پول برای استیضاح و برکناری وی، نمایندگان پارلمان درصدد کشاندن وی به جلسه پارلمان برآمده بودند.

برخی از محافل پارلمانی کویت از انتشار پیامی در پایگاه تویتر سخن می گویند که براساس آن، در مقابل رأی دادن هر نماینده به استیضاح عبدالعزیز ابراهیم، مبلغی حدود 350 هزار دینار (3.5 میلیارد تومان!) پرداخت می شود.

دستور کار استیضاح مورد نظر نمایندگان، چهار محور دارد که یکی از محورهای آن عمل نکردن به توصیه های نمایندگان در استیضاح قبلی این وزیر بوده است.

محور دوم، لغو مناقصه پروژه فرودگاه و پروژه بیمارستان های بیمه سلامت، محور سوم درباره قطع جریان برق و محور چهارم متهم کردن نمایندگان به دریافت پول در مقابل رأی دادن به استیضاح وی بوده است.

یادآور می شود کویت که عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است 11 فوریه (22 بهمن) گذشته شاهد قطع گسترده برق بوده است. در آن زمان، الابراهیم، دلیل قطعی جریان برق را مشکلات فنی در نیروگاه برق اعلام کرده بود.

خبرگزاری رسمی کویت، دیروز به نقل از الابراهیم اعلام کرده بود پرونده تحقیقات درباره قطع جریان برق در این کشور، که نشان دهنده کوتاهی در زمینه نگهداری تأسیسات می باشد به دادستان این کشور ارجاع داده شده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها