هشدار بارزانی درباره خطر "باندهای مسلح شیعه" در عراق !

هشدار بارزانی درباره خطر
سه شنبه 26 اسفند 1393 - 12:37

رئیس اداره اطلاعات کردستان عراق، نیروهای بسیج مردمی این کشور را که درحال مبارزه با داعش هستند، "باندهای مسلح" توصیف کرد و مدعی شد که این نیروها مشکلی بزرگتر از داعش به وجود خواهند آورد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مسرور بارزانی" درباره نقش نیروهای بسیج مردمی که در کنار نیروهای ارتش عراق در حال جنگ با داعش هستند، ابراز نگرانی کرد.
بارزانی در مصاحبه با شبکه "بی بی سی"، این نیروها را "باندهای مسلح" توصیف کرد و مدعی شد: کمک گرفتن دولت از این باندهای مسلح، به دلیل شدت بخشیدن به بحران بین شیعیان و اهل تسنن عراق، موجب بروز مشکلی بزرگتر از داعش می شود.
این اظهارات بارزانی درحالی مطرح می شود که طی هفته‌های اخیر بزرگترین عملیات عراقی‌ها علیه داعش در استان صلاح الدین، با مشارکت 3 هزار نفر از نیروهای ارتش و حدود 20 هزار نفر از نیروهای بسیج مردمی آغاز شده است.
مسؤولان عراقی تأکید کرده‌اند که پاکسازی صلاح الدین و تکریت، گامی بسیار مهم برای آزادسازی دیگر مناطق از جمله موصل از دست گروه تروریستی داعش است.
مسرور بارزانی ادعا کرد که استفاده دولت عراق از نیروهای بسیج مردمی، فعالیتهای ارتش را به شدت تحت تأثیر قرار داد.
این مسؤول ارشد امنیتی کردستان عراق، دولت این کشور را به خودداری از کمک به کردها و حمایت گسترده از "باندهای مسلح" (نیروهای بسیج مردمی) متهم کرد.
بارزانی افزود: داعش، نتیجه اشتباهات سیاسی در عراق و منطقه است. قبل از این گروه تروریستی القاعده وجود داشت و امروز داعش و فردا نیز چیز دیگری به وجود خواهد آمد. مشکلاتی تاریخی و عمیق در منطقه وجود دارد.پ

از سوی دیگر، "صادق الحسینی" رئیس کمیته امنیتی شورای استان دیالی روز سه شنبه تأکید کرد: بیش از هزار نفر از اهل تسنن استان دیالی به ارتش پیوسته اند و دوشادوش دیگر داوطلبان مردمی با داعش در مناطق مختلف این استان می جنگند .
الحسینی گفت: داوطلبان مبارزه با داعش از یک فرقه یا قومیت خاصی نیستند؛ بلکه اقشار مختلف مردم برای مبارزه با داعش داوطلب شده اند.
رئیس کمیته امنیتی استان دیالی اعلام کرد : برخلاف ادعای برخی از شخصیت های سیاسی عراق که پشتوانه مردمی خود را از دست داده اند و اهمیتی به مشکلات مردم نمی دهند ؛ داوطلبان مردمی از فرقه و قومیت و قشر خاصی نیستند.
الحسینی اعلام کرد : تاریخ نشان خواهد که چه کسانی با داعش جنگیدند و چه کسانی مردم عراق را در برابر این گروه تروریستی و تکفیری تنها گذاشتند و رها کردند.
الحسینی گفت : ناآرامی های دیالی ماهیت واقعی بسیاری از شخصیت ها را نشان داد و ساکنین این استان به خوبی می دانند که کشورشان با چه توطئه بزرگی مواجه است .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها