همکاری اهل تسنن عراق با ارتش در مبارزه با داعش

همکاری اهل تسنن عراق با ارتش در مبارزه با داعش
سه شنبه 26 اسفند 1393 - 12:43

بیش از هزار نفر از اهل تسنن استان دیالی عراق با ارتش در مبارزه با گروه تروریستی و تکفیری داعش همکاری می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، صادق الحسینی رئیس کمیته امنیتی شورای استان دیالی تأکید کرد: بیش از هزار نفر از اهل تسنن استان دیالی به ارتش پیوسته اند و دوشادوش دیگر داوطلبان مردمی با داعش در مناطق مختلف این استان می جنگند .
الحسینی به شبکه سومریه نیوز گفت: داوطلبان مبارزه با داعش از یک فرقه یا قومیت خاصی نیستند؛ بلکه اقشار مختلف مردم برای مبارزه با داعش داوطلب شده اند.
الحسینی خاطرنشان کرد: داوطلبان مردمی استان دیالی مناطقی را که از لوث داعش پاکسازی می کنند ، براساس هماهنگی های لازم با ارتش تحت کنترل می گیرند .
رئیس کمیته امنیتی استان دیالی در شرق عراق اعلام کرد : برخلاف ادعای برخی از شخصیت های سیاسی عراق که پشتوانه مردمی خود را از دست داده اند و اهمیتی به مشکلات مردم نمی دهند ؛ داوطلبان مردمی از فرقه و قومیت و قشر خاصی نیستند.
الحسینی اعلام کرد : تاریخ نشان خواهد که چه کسانی با داعش جنگیدند و چه کسانی مردم عراق را در برابر این گروه تروریستی و تکفیری تنها گذاشتند و رها کردند.
الحسینی گفت : ناآرامی های دیالی ماهیت واقعی بسیاری از شخصیت ها را نشان داد و ساکنین این استان به خوبی می دانند که کشورشان با چه توطئه بزرگی مواجه است . 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها