تشکیل گروهی از نیروهای داوطلب سنی در صلاح الدین

تشکیل گروهی از نیروهای داوطلب سنی در صلاح الدین
سه شنبه 26 اسفند 1393 - 14:07

یکی از سران ائتلاف دولت قانون، از تشکیل "جنبش النجباء" از داوطلبان سنی عراقی برای برقراری امنیت در صلاح الدین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "عبدالحلیم الزهیری" اعلام کرد: با فرماندهان مقر گردان پنجم و استاندار صلاح الدین و رئیس شورای استانداری دیدار کردیم، آن ها از پیروزی های به دست آمده خرسند هستند اما در عین حال به شدت نگران حفظ شهرها و اراضی آزاد شده اند.
وی با تاکید بر این که وزیر کشور عراق در این بازدید حضور داشت، خاطر نشان کرد: ما به پایگاه نظامی اسپایکر رفتیم و یاد و خاطره سربازان مظلومی که در این پایگاه جان خود را از دست دادند، گرامی داشتیم. مسیر سامرا تا پایگاه نظامی اسپایکر، هنوز کاملا امن نبود؛ اما بر اساس عرف نظامی، امن به شمار می رفت و تنها گاهی صدای یک گلوله شنیده می شد.
الزهیری در ادامه با اشاره به وجود چندین گروه از داوطلبان مردمی در استان صلاح الدین افزود: ما ده ها متر در آن سوی خط تماس نفوذ کردیم. دیروز یک گروه از انتحاری های داعشی از سمت منطقه القادسیه به مناطق نزدیک دانشگاه یورش بردند. نیروهای عراقی این افراد را زخمی کردند و داعشی ها قادر به نجات آن ها نیستند و لحظه مرگ خود را انتظار می کشند.
وی خاطرنشان کرد: در این بازدید متوجه شدیم که سنی ها نیز برای مبازره داوطلب شده اند و جنبش النجباء را تشکیل دادند. در این میان، فرماندهی یک گردان از نیروهایی که تکریت را محاصره کرده اند، به عهده فرمانده ای سنی است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها