برای اعلام حسن نیت انصارالله؛

اقامت اجباری نخست وزیر یمن لغو شد

اقامت اجباری نخست وزیر یمن لغو شد
سه شنبه 26 اسفند 1393 - 16:14

صنعا، العالم - "راجح بادی" سخنگوی دولت یمن گفت: "انصار الله" به منظور نشان دادن حسن نیت برای تحقق گفت و گوهای انتقال سیاسی، اقامت اجباری "خالد البحاح" نخست وزیر و اعضای دولت وی را لغو کرد.

"محمد البخیتی" عضو شورای سیاسی انصارالله روز سه شنبه به شبکه خبری "العالم" اظهار داشت: اقامت اجباری و تدابیر امنیتی از البحاح و وزیر خارجه یمن لغو شد، البته تدابیر مزبور فقط برای حمایت از آنان و جلوگیری از گسترش بحران سیاسی بود. 

در همین حال خالد البحاح، نخست وزیر یمن، با انتشار بیانیه ای گفته است، این اقدام در چارچوب تفاهم ناشی از تلاش "جمال بن عمر" فرستاده سازمان ملل به یمن، با سران انصار الله انجام شد.

برخی این اقدام انصارالله را در چارچوب پیشرفت گفت و گوی نیروهای سیاسی در صنعا و برخی اختلاف درباره دعوت شورای همکاری خلیج فارس برای انتقال گفت و گوی مزبور به ریاض می دانند.
"حمزه الحوثی" نماینده انصارالله در مذاکرات گفت: طرح دعوت به کنفرانس ریاض قبل از تولد، مرده بود و این درحالی است که گفت و گو میان طرف های سیاسی زیر نظر سازمان ملل متحد تا حد زیادی پیش رفته است.  
اطلاعات موجود حاکیست، گفت و گو محدود به پر کردن خلاء ریاست جمهوری و سازمان دادن به حاکمیت در یمن است. 

ناظران هشدار می دهند، طولانی شدن گفت و گوی سیاسی به ویژه با توجه به فعالیت های "عبد ربه منصور هادی" رییس جمهور مستعفی یمن، در استان های جنوب این کشور با حمایت طرف های داخلی و خارجی، باعث بدتر شدن بحران در کشور می شود.  

اطلاعات موجود حاکیست، دیدارهای گسترده رییس جمهور مستعفی در عدن با فرماندهان نظامی، سران سیاسی و برخی از وزرای مستعفی در چارچوب تلاش برای افزایش تعداد افراد مسلح و جذب هزاران هوادار برای مقابله با مخالفانش است.     

"عبدالملک الفهیدی" مسوول اطلاع رسانی حزب کنگره مردمی گفت: فعالیت های هادی به نفع ثبات سیاسی نیست به ویژه که وی از زمان به قدرت رسیدن به اندازه ای که به کمیته های مردمی تکیه داشت به دستگاه های امنیتی، ارتش و نظام تکیه نکرد.   

منابع سیاسی می گویند، هادی از شماری کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درباره دریافت حمایت مالی و سیاسی و تبدیل استان عدن به مرکز حاکمیت وعده گرفته است.

MKH-16-23:00

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها