اوباما:مطمئنم داعش را شکست می‌دهیم

اوباما:مطمئنم داعش را شکست می‌دهیم
سه شنبه 26 اسفند 1393 - 19:08

رئیس جمهوری آمریکا، سه شنبه شب گفت که به توانایی ائتلاف بین المللی در شکست دادن داعش و بیرون راندن آن از عراق، اطمینان دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، باراک اوباما در حالی این موضوع را مطرح می کند که عملیات پاکسازی مناطق اشغالی عراق از چنگ داعش، بدون دخالت ائتلاف و تنها با تکیه بر نیروهای عراقی و داوطلبان مردمی و همچنین با طرح و نقشه هایی صرفا عراقی در جریان است و به نظر می رسد که آمریکا، به دنبال مصادرۀ نتایج پیروزی عراقی ها به نفع خود است.

اوباما همچنین درباره استمرار خشم عراقی ها حتی پس از شکست داعش ابراز نگرانی کرد و در گفت و گو با "وویس نیوز" گفت: بسته بودن افق ها در برابر این جوانان و رواج بیکاری، آن ها را ناچار می کند برای اثبات خود، به سازمان های افراطی بپیوندند.

رئیس جمهوری آمریکا، حمایت مالی از سرمایه گذاری در زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان در کشورهای منطقه را راهکاری برای جلوگیری از گسترش سازمان های افراطی دانست.

از سوی دیگر، "جنیفر ساکی" سخنگوی وزارت امورخارجه، گفت که در حال حاضر اطلاعات قطعی که استفاده داعش از سلاح های شیمیایی به ویژه کلر ضد نیروهای کُرد پیشمرگه در عراق را ثابت کند، در اختیار ندارد.

دولت محلی کردستان عراق، چندی پیش اعلام کرده بود، دلایلی در اختیار دارد که ثابت می کند یک انتحاری داعشی، هنگام منفجر کردن خود در میان نیروهای کُرد پیشمرگه در 23 ژانویه گذشته، از گاز کلر استفاده کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها