پیش‌روی نیروهای عراقی در کرکوک از زبان فرماندهان

سه شنبه 26 اسفند 1393 - 19:59

کرکوک (العالم)- تیپ 16 نیروهای داوطلب مردمی عراق روستای طویلعه در جنوب "طوز خورماتو" را که درتصرف تروریست های داعش بود، به کنترل خود در آورد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از کرکوک، تیپ مزبورهمچنین شهرک بشیر در 25 کیلومتری جنوب کرکوک را محاصره کرده و تیپ دیگری از داوطلبان مردمی (حشد الشعبی) به همراه نیروهای پیشمرگه در حال پیشروی برای آزادی چند روستای در این منطقه هستند.

سرتیپ "رسول عمر لطیف"، فرمانده نیروهای پیشمرگه در محور کرکوک به خبرنگار العالم گفت: ما به همراه نیروهای داوطلب مردمی در حالی پیش روی برای آزادی چند روستای دیگر در منطقه کرکوک هستیم و پس از آن به سمت "الجدیده الکبیره" خواهیم رفت و فکر می کنم پیروزی مان قطعی است.

"ابو ثائر"، از فرماندهان داوطلبان مردمی عراق نیز به العالم گفت: الحمد لله بعد از 3 روز عملیات نیروهای ما، تروریست های داعش پا به فرار گذاشتند و اکنون روستای بشیر از 3 جهت در محاصره است.

وی ادامه داد: چند روستا در "داقوق" و "طوز خورماتو" نیز بدون درگیری و در یک روز در غرب کرکوک آزاد شد.

"عدنان محمد"، از دیگر فرماندهان نیروهای مردمی عراق نیز به خبرنگار العالم گفت: تروریست های داعش همه خانه ها و ساختمان های روستاهایی که در آنجا پیش روی داشته ایم را بمب گذاری کرده اند.

"زکی کهیه" هم در گفت وگو با العالم، گفت: امروز روستاهای جدیده، العبادیه، العزیزیه و همه روستاهای پیرامون شهرک بشیر را آزاد خواهیم کرد.

استقرار نیرو در روستاهای جدیدی که آزاد می شوند راهبرد نیروهای عراقی است تا بتوانند راه های پشتیبانی انسانی و تسلیحاتی تروریست های داعش در شهرک البشیر را قطع کنند و تروریست ها زودتر تسلیم شوند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها