آیا احزاب رقیب صهیونیست تفاوت دارند؟ / ویدئو

سه شنبه 26 اسفند 1393 - 21:46

العالم - با وجود آن که حزب راستگرای لیکود به ریاست "بنیامین نتانیاهو"، رقابتی تنگاتنگ با حزب کار در انتخابات سرزمین های اشغالی آغاز کرده اما به نظر می رسد، علیرغم اختلاف دو رقیب در خصوص مسائل داخلی، دیدگاه خارجی هر دو رقیب و همچنین در خصوص فلسطینی ها، دیدگاهی نژادپرستانه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مافیای رسانه ای بین المللی و برخی از رسانه های عربی، در تلاشند که رقابت "اسحاق هرتسوگ" و "بنیامین نتانیاهو" را در انتخابات پارلمانی سرزمین های اشغالی، رقابتی میان رقیب سازش طلب با رقیب جنگ طلب جلوه دهند، اما واقعیت آن است که نه تنها میان دو نامزد، بلکه حتی میان دو حزب لیکود و کار هم فرق چندانی در نوع برخوردشان با فلسطین و کشورهای عربی وجود ندارد.

تاریخ سیاه رژیم صهیونیستی گواه است که هر دو حزب، وحشتناک ترین جنایت ها را در حق فلسطینی ها مرتکب شده اند؛ از فاجعه دیر یاسین در دوره حزب کار گرفته، تا فاجعه قانا و فاجعه غزه در دوره لیکود هر دو یک رویکرد داشتند و تنها لحن سیاسی احزاب صهیونیست بود که تغییر یافت.

"عماد ابوحماد" کارشناس امور رژیم صهیونیستی در این خصوص به شبکه العالم گفت: برای فلسطینی ها و اعراب، فرقی نمی کند که حزب کار در فلسطین اشغالی بر سر کار باشد یا لیکود؛ چپ یا یا راست، هر دو به مصادره اراضی فلسطینی ادامه دادند و شهرک سازی را گسترش می دهند و سلب حقوق فلسطینی ها و سرکوب آنان و تنگ کردن عرصه بر آنان را نیز ادامه دادند.

در فاصله چند ساعت مانده تا پایان زمان تبلیغات پارلمان رژیم صهیونیستی، تبلیغات انتخاباتی به اوج رسید و موضوعات مختلف داخلی نظیر اوضاع اقتصادی را در برگرفت اما همه این تبلیغات، در یک مساله هم صدا بودند و آن ادامه مصادره اراضی فلسطینی ها و توسعه طلبی در کرانه باختری و جداسازی مناطق مختلف کرانه باختری از یکدیگر و ادامه یهودی سازی قدس و اخراج ساکنان اصلی این شهر و جایگزین کردن شهرک نشینان صهیونیست به جای آنان.

"فایز عباس" کارشناس امور رژیم صهیونیستی نیز در این خصوص به خبرنگار شبکه العالم گفت: پدر معنوی شهرک سازی در کرانه باختری، شیمون پرز بود که وی رئیس حزب کار بود؛ امروز نیز گمان نمی کنم هرتسوگ جرأت و شجاعت لازم برای دست کشیدن از شهرک های صهیونیست نشین را داشته باشد.

به نظر می رسد هیچ یک از فلسطینی های کرانه باختری، امیدی به تغییر سیاست رژیم صهیونیستی ندارند و تنها چیزی که انتظار می کشند، احتمال خونریزی های هر چه بیشتر در سرزمین های اشعالی است.

17-14:45
26

پربیننده ترین خبرها