دمشق: لندن و پاریس عامل ادامه بحران سوریه هستند

دمشق: لندن و پاریس عامل ادامه بحران سوریه هستند
سه شنبه 26 اسفند 1393 - 22:49

العالم - وزارت امور خارجه سوریه بیانیه اخیر اتحادیه اروپایی را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،  وزارت امور خارجه این کشور با صدور بیانیه ای تاکید کرده که موافقت اتحادیه اروپا با موضع گیری های انگلیس و فرانسه درباره سوریه، این اتحادیه را در طولانی شدن بحران سوریه، رشد تروریسم و مرگ شهروندان سوری سهیم خواهد کرد.

وزارت خارجه سوریه از کشورهای عضو اتحادیه اروپا "که بارها ناخرسندی خود را از عملکرد دو کشور مزبور (فرانسه و انگلیس) ابراز کرده اند"، خواسته تا مانع تداوم سیاست های این کشورها شوند.

در بیانیه وزارت امور خارجه سوریه آمده است: بنا نهادن سیاست های اتحادیه اروپا بر پایه جذب سرمایه های کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بویژه عربستان و قطر – با شیوه های حکومتی، منافی اصول اساسی حقوق بشر- باعث می شود که اتحادیه اروپایی نتواند به دیگران درباره اصول و ارزش ها درس دهد.

اتحادیه اروپای روز گذشته با صدور بیانیه ای موضع گیری های سابق خود را درباره مسئولان سوریه تکرار و بر اعمال تحریم های جدید علیه این کشور تاکید کرده است.

کشورهای غربی - عربی از جمله آمریکا، فرانسه و انگلیس از حامیان اصلی گروهک های تروریستی در سوریه هستند؛ گروهک هایی که از سال 2011 تاکنون موجب کشته شدن بیش از 300 هزار شهروند سوری و آوارگی بیش از 10 میلیون شهروند دیگر این کشور شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها