قدردانی مشاور بشار اسد از ایران و روسیه

قدردانی مشاور بشار اسد از ایران و روسیه
چهارشنبه 27 اسفند 1393 - 10:53

مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور سوریه، از نقش روسیه و جمهوری اسلامی ایران در حمایت از صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خانم "بثینه شعبان" در خصوص تغییر لحن برخی از مقامات کشورهای غربی درباره سوریه گفت: آنچه امروز از تغییر مواضع برخی کشورها درباره سوریه شنیده می شود چیزی جز تغییر در رسانه ها نیست و چیزی که در این خصوص ضروری است تغییر جدی در مبارزه با تروریسم است که این موضع‌گیری باید از کشورهای منطقه- که از تروریسم حمایت می کنند- جامعه بین الملل – در قالب اجرایی کردن قطعنامه های شورای امنیت مربوط به مبارزه با تروریسم- آغاز شود.

* تروریستها ابزار دست صهیونیستها هستند
وی در مصاحبه با سایت شبکه "المنار" درباره اهداف خصمانه دشمنان سوریه تصریح کرد: هدف واقعی از خصومت علیه سوریه تقسیم و تجزیه کردن کشورهای عربی و حذف نقش منطقه ای و بین المللی آن‌ها به نفع رژیم صهیونیستی است. در این خصوص، دیدیم که رابطه و ارتباط بین رژیم صهیونیستی با تروریست ها در سوریه رابطه ای به‌ هم‌پیوسته است و این گروه ها در واقع ابزاردست رژیم صهیونیستی هستند. بنابراین، کشورها درگیر جنگ های سختی با ابزارهایی شده اند که ماهیت آنها به زودی مشخص نمی شود و این روست که این جنگ ها در واقع جنگ های خطرناکی هستند.
مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور سوریه درباره فعالیت تروریست های تکفیری نیز گفت: تکفیری‌ها به عنوان ابزاردست دیگران به نابود کردن میراث و هویت مدنی و فرهنگی جوامع و زیرساخت های اقتصادی کشورهای ما اقدام می کنند. این اقدامات آنها در چارچوب طرحی برنامه‌ریزی‌شده صورت می گیرد تا این جوامع و کشورها توانمندی خود را برای ادامه حیات و موجودیت در عرصه منطقه ای و بین المللی ازدست بدهند. از این رو، تنها کسی که از این جنگ ها بهره می برد رژیم صهیونیستی و دشمنان عرب ها و کسانی است که چشم طمع به این کشورها و ثروت های آن دوخته است.
بثینه شعبان خاطر نشان کرد: تغییر ایجادشده امروز در مواضع بین المللی درباره سوریه صرفا به لحاظ رسانه ای است زیرا حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست ها و تسهیل ورود آنها به خاک سوریه همچنان ادامه دارد. تغییر واقعی زمانی است که برخی کشورهای منطقه از حمایت مالی و تسلیحاتی تروریست ها و تسهیل ورود آنها به خاک سوریه دست بردارند و جامعه بین المللی نیز برای اجرایی کردن قطعنامه های شورای امنیت موضع سرسختانه ای اتخاذ کند. این قطعنامه ها بر ضرورت مجازات کشورها یا طرف هایی تاکید می کند که از تروریست ها حمایت مالی و تسلیحاتی و ورود آنها را به خاک سوریه تسهیل می کنند.

* حمایت ترکیه عربستان و قطر از تروریسم
مشاور رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: ترکیه، عربستان و قطر در حمایت از تروریسم - که سوریه را هدف قرار داده است و ملت سوریه با خون و زندگی خود بهای آن را می دهد- نقشی اساسی دارند. در این خصوص جامعه بین الملل نیز نقش به‌سزایی ندارد زیرا برای اجرایی شدن قطعنامه های شورای امنیت به اعمال فشار روی نمی آورد. چنین مواضع و نقش این کشورها و جامعه بین الملل همچنان ادامه دارد که به ضرر ملت سوریه، و ثبات منطقه و نیز امنیت و صلح عرصه بین المللی تمام می شود.
بثینه شعبان درباره متحدان سوریه در منطقه نیز خاطرنشان کرد: ما در منطقه متحدانی داریم که متحدان ما ما درخصوص امنیت و صلح در عرصه بین الملل نیز به شمار می روند. آنها از سوریه در رویاروی با تروریسم حمایت کردند. در این خصوص، به طور ویژه از حمایت جمهوری اسلامی ایران و حزب الله از ملت سوریه در رویارویی اش علیه تروریسم یاد می کنیم. از روسیه نیز به علت مواضع اصولی اش و حمایت از سوریه و نیز موضع اش علیه تروریسم قدردانی می کنیم. بنابراین، کشورها و طرف هایی که از ملت سوریه در این رویارویی حمایت کردند در واقع طرف هایی هستند که به امنیت، صلح و اجرای قانون بین المللی ایمان دارند. ما امروز، کاملا باور داریم که امنیت و صلح در کشورهای جهان امری درهم‌تنیده است و امکان ندارد کشوری در حالی که در اطرف آن آتش افروخته شده است، مانند جزیره ای جدا افتاده به زندگی ادامه دهد. بنابراین، موضع‌گیری علیه تروریسم در سوریه در واقع موضع گیری علیه تروریسم در همه جهان است و دفاع از امنیت وثبات سوریه در واقع دفاع از امنیت و ثبات منطقه و جهان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها