اوباما: تروریسم در عراق، نتیجه حمله آمریکا است

اوباما: تروریسم در عراق، نتیجه حمله آمریکا است
چهارشنبه 27 اسفند 1393 - 11:11

رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد که ظهور گروههای تروریستی در عراق از پیامدهای حمله آمریکا به این کشور در سال 2003 میلادی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با روزنامه "نیوزمکس" گفت ظهور گروه تروریستی داعش در عراق و رشد این گروه، پیامد ناخواسته حمله آمریکا به عراق در سال 2003 میلادی است.
وی گفت: دو مسئله اصلی وجود دارد؛ نخست اینکه داعش ثمره مستقیم گروه القاعده در عراق است که ظهور این گروه به نوبه خود نشات گرفته از حمله ما به عراق بود. این وضعیت نمونه ای از پیامدهای ناخواسته است و دوم اینکه باید پیش از وارد عمل شدن به خوبی بیاندیشیم و جوانب کار را بسنجیم.
اوباما مدعی شد: ائتلاف متشکل از 60 کشور به فرماندهی آمریکا می تواند گروه داعش را به تدریج از عراق بیرون کند. مشکل اساسی در این است که میلیون ها جوان سنی در جهان بدون آموزش و داشتن فرصت شغلی احساس نارضایتی می کنند و در نتیجه در قالب فعالیت های افراطی ناکامی خود را بروز می دهند.
وی افزود: ما نمی‌توانیم به مبارزه با تروریسم و امنیت به عنوان یک مقوله کاملا جدا از دیپلماسی، توسعه و تحصیلات بیاندیشیم. همه این امور بی اهمیت و ساده می نماید اما برای امنیت ملی ما حیاتی است. ما باید به فکر سرمایه گذاری در این خصوص باشیم  زیرا این امر باعث خواهد شد که ما دیگر نیازی برای اعزام جوانان خود برای نبرد نداشته باشیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها