جلوگیری کامرون از انتشار گزارش درباره اخوان

جلوگیری کامرون از انتشار گزارش درباره اخوان
چهارشنبه 27 اسفند 1393 - 12:08

نخست وزیر انگلیس از انتشار گزارشی درباره فعالیت گروه اخوان المسلمین در این کشور جلوگیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز" مقاله ای به قلم "جرج پارکر" با عنوان " دستور نخست وزیر انگلیس برای منتشر نشدن گزارشی درباره فعالیت گروه اخوان المسلمین در انگلیس" منتشر کرد.
در این مقاله آمده است: قرار بود گزارشی جنجال برانگیز درباره فعالیت گروه اخوان المسلمین در انگلیس منتشر شود اما دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس ساعاتی قبل از انتشار این گزارش وارد عمل شد و انتشار آن را به تعویق انداخت.
این مقاله افزود: در این گزارش جنجال برانگیز چه بسا نتیجه گیری شده است که گروه اخوان المسلمین گروهی تروریستی نیست اما باید شفافتر بوده و همچنان درانگلیس زیر نظر باشد.
نویسنده این مقاله تصریح کرد: دلیل مداخله کامرون برای منتشر نشدن این گزارش، جلوگیری از بروز اختلاف احتمالی با عربستان و مصر است که فعالیت گروه اخوان المسلمین را ممنوع کرده اند.
قرار بود این گزارش جنجال برانگیز روز دوشنبه منتشر شود اما با توجه تصمیم کامرون، به احتمال زیاد این گزارش پیش ازانتخابات پارلمانی هفتم ماه مه آینده منتشر نخواهد شد یا چه بسا اصلا منتشر نشود.
کامرون گفت: تصمیم گرفتم که انتشار این گزارش را به تاخیر بیاندازم زیرا باید این گزارش همزمان با صدور راهبرد دولت در مبارزه با افراط گرایی در کشور منتشر شود.

هم پیمانان کامرون معتقدند که تحقیقات درباره فعالیت های گروه اخوان المسلمین در انگلیس سال گذشته زیر فشار عربستان و امارات آغاز شد.
این مقاله افزود: وزیران دولت انگلیس می دانند که اگر نتیجه این گزارش "شدید و قاطعانه" باشد؛ شاید باعث نارضایتی دولت قطر شود که حامی گروه اخوان المسلمین است.
نویسنده این مقاله در پایان نوشت: یک مقام دولتی بلند پایه آوریل گذشته - زمانی که تحقیقات درباره فعالیت گروه اخوان المسلمین در انگلیس آغاز شده بود- گفت که شاید این امر خطر تبدیل حامیان میانه روی گروه اخوان المسلمین به افراط گرا را بدنبال داشته باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها