منبع نزدیک به حیدر العبادی:

آمادگی نیروهای عراقی برای مرحله دوم عملیات تکریت

آمادگی نیروهای عراقی برای مرحله دوم عملیات تکریت
چهارشنبه 27 اسفند 1393 - 13:44

یک منبع نزدیک به نخست وزیر عراق با اشاره به آمادگی نیروهای نظامی برای مرحله دوم عملیات تکریت، شایعات بی اساس در خصوص این عملیات را تکذیب کرد و گفت این عملیات براساس راهبردهای نظامی و نظارت دقیق اجرا می شود.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم یک منبع نزدیک به "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق با بیان این که برخی به طور عمدی یا غیرعمدی به اخبار نادرستی درباره عملیات تکریت دامن می زنند که به دشمن خدمت می کند، گفت: عملیات ورود به تکریت کاملا برنامه ریزی شده و با رویکرد وارد آمدن کمترین خسارت به شهروندان طراحی شده است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود به "سومریه نیوز" گفت: عملیات آزادسازی صلاح الدین و تکریت براساس برنامه و راهبردی از پیش طراحی شده صورت می گیرد و تا کنون دستاوردهایی فراتر از آنچه پیش بینی می شد، محقق کرده است.

وی با بیان این که  این عملیات در نخستین مرحله خود بسیار خوب اجرا شد و اهداف مورد نظر را محقق کرد، اظهار داشت: نیروهای عراقی برای اجرای مرحله دوم و ورود به تکریت و آزاد سازی کامل استان صلاح الدین در آمادگی کامل به سر می برند.

این منبع با اشاره به این که برخی از روی عمد یا غیر عمد به اخبار کذبی دامن می زنند که به دشمن خدمت می کند، خاطرنشان کرد: ارتش، نیروهای داوطلب مردمی و عشایر، خسارت های سنگینی به داعش وارد و شهرها و روستاهای فراوانی را در استان صلاح الدین آزاد کرده اند و این روند همچنان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: این عملیات بر اساس برنامه ریزی و مکانیزم های عراقی و بدور از هرگونه دخالت یا فشار منطقه ای یا بین المللی صورت می گیرد و فرمانده کل نیروهای مسلح، فرماندهان ارتش و همه نیروهای عراقی عزم خود را برای آزادسازی صلاح الدین و سایر مناطق عراق از دست تروریست های داعش جزم کرده اند.

"عبدالحلیم الزهیری" عضو برجسته ائتلاف دولت قانون پیشتر با بیان این که شهر تکریت در محاصره نیروهای عراقی قرار گرفته و تجهیزات داعش در این شهر رو به اتمام است، گفت: کثرت مین و بمب های کار شده از عوامل کندی عملیات ورود به این شهر به شمار می رود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها