پیشنهاد نماینده عراقی درباره نام نیروهای داوطلب

پیشنهاد نماینده عراقی درباره نام نیروهای داوطلب
چهارشنبه 27 اسفند 1393 - 14:11

عضو فراکسیون ائتلاف ملی در پارلمان عراق، استفاده از نام های مختلف برای نیروهای مردمی عراق را برخلاف توصیه مرجعیت این کشور دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "کاظم الشمری" روز چهارشنبه اعلام کرد: نیروهای مردمی با فتوای مرجع عالی قدر در عراق تشکیل شد، که در آن بر ضرورت اتحاد در برابر خطر تروریسم و داعش تاکید و خواستار اطلاق نام «نیروی مردمی ملی» به کسانی شد که با حمل سلاح از عراق، ملت و مقدسات آن دفاع می کنند.
وی خاطرنشان کرد: فتوای مرجعیت در این خصوص واضح و خطاب به همه مولفه ها و طیف های مختلف ملت عراق بدون استثنا بود، امری که در مناسبت های مختلف بر آن تاکید شد.
سایت شبکه سومریه نیوز، به نقل از این نماینده عراقی خاطرنشان کرد: اطلاق نام هایی مانند گروه های مقاومت و عشایر به نیروهای مردمی، نزد کسانی که درباره مبارزات مردم عراق علیه تروریست ها دچار شک و تردید هستند این گمان و ظن را ایجاد می کند که این گروه های مقاومت مختص شیعیان و یا عشایر مختص اهل تسنن است؛ و در نتیجه نمی تواند بیانگر فتوای مرجعیت دینی در خصوص ایستادگی همه مردم عراق با یک نام در برابر ترویست ها باشد.
الشمری افزود: ما کاملا اطمینان داریم همه قهرمانان مقاومت و عشایر به نام «نیروهای مردمی ملی» به عنوان قالب و چارچوب یکپارچه و اتحادبخش بین ملت عراق در جنگ علیه تروریست های داعش افتخار می کنند. و این امر چیزی از ارزش تلاشهای آنان کم نمی کند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها