شکایت نهادهای حقوقی از رژیم بحرین در سازمان ملل

شکایت نهادهای حقوقی از رژیم بحرین در سازمان ملل
چهارشنبه 27 اسفند 1393 - 14:47

معاون رئیس مرکز حقوق بشر بحرین از تصمیم سازمان های حقوق بشری بین المللی برای شکایت از رژیم آل خلیفه به سازمان ملل به خاطر جنایات زندانبانان علیه زندانیان سیاسی در بحرین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "منامه پست" معاون رئیس مرکز حقوق بشر بحرین گفت: "سازمان آمریکایی های حامی دموکراسی و حقوق بشر" بحرین، "مرکز حقوق و دموکراسی بحرین" و "مرکز حقوق بشر بحرین" از جنایتهایی که رژیم آل خلیفه علیه زندانیان سیاسی در زندانهای "جو" و "الحوض الجاف" در این کشور مرتکب شده و می شود، به سازمان ملل رسما شکایت خواهند کرد.
معاون رئیس مرکز حقوق بشر بحرین از خانواده زندانیان خواست تا با ارسال نام و عکس بستگان زندانی خود به منظور اطلاع رسانی درخصوص موارد نقض حقوق در زندانها، با این سازمانهای حقوقی همکاری کنند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته ها هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها