دارالافتای مصر: سرودهای داعش آدرنالین را بالا می‌برد !

دارالافتای مصر: سرودهای داعش آدرنالین را بالا می‌برد !
چهارشنبه 27 اسفند 1393 - 15:23

دارالافتای مصر درباره خطر سرود های گروه های افراطی از جمله داعش هشدار داد و گفت این سرودها که مملو از خشونت است، آدرنالین خون جوانان را بالا می برد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، دارالافتای مصر در گزارشی ضمن هشدار درباره خطر سرودهایی که از سوی گروه های افراطی از جمله داعش منتشر می شود، اعلام کرد این سرودها به علت داشتن محتوای خشن میزان آدرنالین خون جوانان را افزایش می دهد و به همین علت مقابله با آن از طریق "سرودهای صوفی گرایانه" ضروری است.

در این گزارش که از جانب مرکز موسوم به" مرصد التکفیر"(رصد جریان تکفیری)، دارالافتای مصر منتشر شده است، پس از بررسی محتوای بیش از 100 سرود، درباره میزان تکیه گروه های تروریستی و تکفیری به سرودهای خشونت آمیز که به بخش اصلی روند ترویج افکار آنها برای جذب نیرو تبدیل شده، هشدار داده شده است.

این مرکز معتقد است که تجزیه و تحلیل محتوای این سرودها بیانگر آن است که این سرودها ویژگی های همان سرودهایی را دارند که برای تحریک به جنگ و نبرد در میدان جنگ به کار برده می شود.

این گزارش می افزاید: این سرودها دارای کیفیت عالی بوده و به علت استفاده از صداهایی چون شیهه اسب و چکاچک شمشیر، صدای تانک و ... بسیار تاثیرگذار هستند.

همچنین در این سرودها مکرر از نام ابوبکر بغدادی و ابراز احساسات لحظه اعلام خلافت، واژه هایی چون ذبح، سوزاندن و گردن زدن استفاده می شود.

این مرکز با اشاره به این که تاثیر این سرودها بر اعضای جدید گروه های تکفیری بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد که این سرودها سطح آدرنالین خون را بالا برده و انگیزه حمایت از این گروه ها را نزد افراد افزایش می دهد؛ و به همین علت باید برای مقابله با آنها از سرودهای تصوف استفاده شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها