قطر؛ کمک به بازسازی غزه یا اختلاف‌افکنی؟

قطر؛ کمک به بازسازی غزه یا اختلاف‌افکنی؟
چهارشنبه 27 اسفند 1393 - 16:14

العالم - سخنگوی جنبش حماس گفت: حمایت قطر از نوار غزه و اعلام آغاز ساخت هزار واحد مسکونی در منطقه خشم تشکیلات خودگردان و سران جنبش فتح را برانگیخته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سامی ابو زهری" افزود: تشکیلات خودگردان از تلاش های قطر برای بازسازی غزه نگران است، زیرا قطر کوتاهی این تشکیلات را در بازسازی ویرانی های حمله اخیر به غزه فاش کرده است.

خبرگزاری نیمه رسمی "آناتولی" به نقل از ابو زهری، افزود: نقش قطر در بازسازی قطر نشان داد که همه توجیه های تشکیلات خودگردان درباره چرایی آغاز نکردن بازسازی غزه واهی بوده و این تشکیلات می خواهد بازسازی این منطقه متوقف شود و محاصره آن ادامه یابد.

به نوشته آناتولی، تشکیلات خودگردان تاکنون درباره اظهارات سخنگوی حماس موضع گیری نکرده است.

"محمد العمادی"، رئیس کمیته قطری بازسازی غزه، در سفر به این منطقه از آغاز اجرای پروژه ساخت هزار واحد مسکونی در غزه خبر داد.

"امین مقبول"، دبیر کل شورای انقلابی جنبش فتح نیز امروز گفته بود که فتح از نقشی که  قطر با هماهنگی مستقیم رژیم صهیونیستی در بازسازی نوار غزه ایفا می کند، بیم دارد.

وی افزود: تشکیلات خودگردان از "توطئه تفکیک نوار غزه از کرانه باختری" نگران است و نقش قطر ممکن است اهدافی غیر از بازسازی خرابی های غزه داشته باشد.

رئیس کمیته قطری بازسازی غزه اما هرگونه هدف سیاسی از کمک به غزه را تکذیب کرد.

خبرگزاری فلسطینی معا – نزدیک به ریاست تشکیلات خودگردان – سال گذشته حمله بی سابقه ای به دولت قطر و امیر جدید آن کرد.

خبرگزاری مذکور در مقاله ای با امضای سردبیر این خبرگزاری به تنافض های سیاست قطر اشاره کرد: حمله به رئیس تشکیلات خودگردان و همزمانی کمک مالی به وی، ارتباط با اسرائیل و اعلام حمایت از مقاومت.

معا نوشت: فلسطینی ها حق دارند که بدانند چه توطئه ای علیه آنها چیده می شود؛ آن ها حق دارند که به قطر اعتماد نکنند، زیرا قطر در مسئله ای دخالت نکرد مگر آن که آن را خراب کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها