کاریکاتوریست فرانسوی: اسرائیل عامل حملات پاریس است

کاریکاتوریست فرانسوی: اسرائیل عامل حملات پاریس است
چهارشنبه 27 اسفند 1393 - 22:30

یک کاریکاتوریست فرانسوی، آمریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی را عامل حمله به ساختمان مجله "شارلی ابدو" در پاریس دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، زئون، در اوائل ماه جاری میلادی کاریکاتوری منتشر کرد که در آن، جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه را به شکل شمشیری نمایش داده است که در سینه یک کودک فرو رفته است. وی به سبب انتشار این کاریکاتور، به دادگاه احضار شد تا به اتهام یهودی ستیزی محاکمه شود.

زئون در گفت وگو با خبرنگار آناتولی در پاریس گفت: حمله به ساختمان مجله شارلی ابدو، وضعیتی مشابه حمله به ساختمان تجارت جهانی در 11 سپتامبر 2011 به وجود آورد به طوری که در فرانسه، شرایطی بر افکار عمومی حاکم شد که طبق آن، یا باید طرفدار این مجله باشید یا متهم به تروریسم می شوید.

وی با انتقاد از جو حاکم بر رسانه های فرانسوی، گفت: مساله بازداشت من، کاملا از سوی رسانه ها نادیده گرفته شد و حتی در خصوص اتهامی که به وارد شده است، خوشایند رسانه های فرانسوی نبود.

زئون، هنرمند فرانسوی

زئون تاکید کرد: من بارها تاکید کرده ام که کاریکاتورهایم، به هیچ وجه در جهت یهودی ستیزی نیست، بلکه در جهت صهیونیسم ستیزی است؛ اما آن ها، اصطلاح یهودی سازی را باب کرده اند تا اندیشه های خود را در برابر هرگونه انتقاد، مصون دارند.

وی با بیان این که از خانواده ای یهودی در فرانسه است، خاطر نشان کرد: من و دوستانم باور داریم که ایدۀ یهودی ستیزی، به منظور ترساندن یهودیان فرانسه و مجبور کردن آن ها به حفظ وحدت ایجاد شده است.

زئون معتقد است، بسیاری از اطلاعات موجود ثابت می کند که مسئولان فرانسوی، پیشاپیش، از طرح حمله به مجله شارلی ابدو خبر داشتند و گرنه چطور ممکن است برادران کواچی که عاملان این عملیات بودند، آزادانه در خیابان های پاریس بگردند و این در حالی است که خیابان های این شهر، پر از دوربین های مراقبت پلیس است و این افراد پیش از این تحت نظارت پلیس بودند و یکی از آن ها در سال 2011 به یمن سفر کرده است و در آن جا به همراه افراطی های سازمان القاعده، آموزش نظامی دیده است.

وی با انتقاد از مشارکت "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تظاهراتی که در حمایت از مجله شارلی ابدو برگزار شد، این اقدام را به مثابه مشارکتِ قاتل در تشییع جنازۀ مقتول ارزیابی کرد و رژیم صهیونیستی را بزرگ ترین استفاده کننده از ماجرای حمله به این مجله دانست.

این کاریکاتوریست فرانسوی سپس با بیان این که کاریکاتور، بر دو نوع است، افزود: یک نوع کاریکاتور، سعی می کند از طریق طنز، به روشنگری و هدایت مردم به سمتی خاص بپردازد. اما نوع دیگری از کاریکاتور، تنها با هدف توهین و مسخرگی کشیده می شود و در این نوع، احساسات مخاطبان نادیده گرفته می شود.

وی در ادامه گفت: شارلی ابدو، با علم به این که با کاریکاتورهای خود درباره حضرت محمد احساسات میلیون ها مسلمان را جریحه دار می کند، به این مساله بی توجهی کرد و پیامبر اسلام و پیروانش را به سخره گرفت.

زئون تاکید کرد که به همراه همفکرانش در پی تشکیل کمپینی تحت عنوان "من شارلی نیستم و اهمیتی به آن نمی دهم" است و هدفِ او فعالیت متقابل ضد این مجله است تا نوعی از توازن را در افکار عمومی ایجاد کند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها