آخرین گفت‌وگوی شهیدِ یمنی با شبکه العالم

چهارشنبه 27 اسفند 1393 - 22:43

مسئول اطلاع رسانی جنبش انصار الله یمن، دو روز پیش از آن که ترور شود، در گفت وگو با شبکه العالم تاکید کرد که عربستان ناچار است به دنبال کانال‌های ارتباطی با جنبش انصار الله یمن باشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عبدالکریم الخیوانی، روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با شبکه العالم، اظهار داشت: عربستان سعودی با طمع ورزی به چیرگی بر یمن، از گفت وگو با انصار الله فاصله می گیرد و این کشور را ناچار می کند همواره در حال بررسی شرایط برای تحقق خواسته های خود در یمن، از طریقی غیر از گفت وگو با ملت یمن باشد.

وی افزود: به نظر من روندی که در یمن جاری است، به زودی عربستان را ناچار خواهد کرد که کانال های ارتباطی با انصار الله باز کند و یمن را به عنوان کشوری همجوار با روابطی پایاپای به رسمیت بشناسد.

ریاض همچنین ناچار خواهد شد حقوق ملت یمن را به رسمیت بشناسد و اشتباهاتی که ضد یمنی های ساکن در عربستان مرتکب شده بود، اصلاح کند و از سیاست های خود در یمن که بر پایه جاسوسی و تربیت دست نشانده استوار است دست بکشد و از تحریک داعش برای تخریب یمن صرفنظر کند.

شهید الخیوانی تاکید کرد: اگر عربستان این اقدامات را انجام ندهد، سرنوشتی جز شکست نخواهد داشت.

عبدالکریم الخیوانی که از سرشناس ترین چهره های سیاسی و رسانه ای یمن و تنها برندۀ یمنیِ جایزۀ حقوق بشری است، عصر امروز توسط دو موتورسوار مسلح در مقابل خانه اش در خیابان الرقاص به شهادت رسید.


26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها