نظر گرو‌ه‌های فلسطینی درباره پیروزی حزب لیکود + ویدیو

پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 - 09:44

کرانه باختری، العالم - در پی پیروزی حزب نتانیاهو در انتخابات کنست، شخصیت‌های سیاسی فلسطینی بر لزوم تقویت وحدت فلسطینی‌ها در مقابله با طرح های رژیم اشغالگر اسرائیل و سیاست‌های تجاوزگرانه این رژیم تاکید کردند.

نمایندگان گروه های مختلف فلسطینی در گفتگو با شبکه خبری العالم در واکنش به پیروزی حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو در انتخابات کنست (پارلمان) رژیم اسرائیل، تاکید کردند که این امر، بر افراط گرایی و نژادپرستی درحق فلسطینی ها می افزاید.

" احمد عساف" سخنگوی جنبش فتح گفت که این جنبش برای تقویت مقاومت فلسطینی در سرزمین فلسطین و نیز برای تقویت مقاومت مردمی تلاش خواهد کرد.

وی تاکید کرد جنبش فتح طرحی دارد که شامل تحرک سیاسی در داخل اراضی فلسطینی و نیز تحرک داخلی در این جنبش است.

" قيس عبد الكريم " معاون دبیر کل جبهه دموکراتیک فلسطین گفت امروز نتانیاهو بار دیگر موفق به تشکیل دولت  شد اما این دولت دارای پایگاهی ضعیف تر در کنست به نسبت دولت قبلی است و موفقیت آن مرهون احزاب تندرو صهیونیستی است که در نهایت ، نتانیاهو را به ائتلاف با آن برای تشکیل کابینه دولتی که قادر به حکومت باشد، سوق می دهد.

" مصطفى البرغوثی" دبیر کل ابتکار ملی فلسطین گفت: امروزه برای همگان مشخص شده است که اسرائیل رژیمی مبتنی بر نژادپرستی است و حتی اصولاً با ایده تشکیل کشور مستقل فلسطین مخالف است.

وی از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که همه تصمیمات شورای مرکزی ساف را فوراً اجرا کند.

" اسماعيل رضوان " از مسئولان ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درباره بی توجهی مردم فلسطین به نتایج انتخابات پارلمانی اسرائیل گفت: هیچ تفاوتی ندارد که هرتزگ پیروز شود یا نتانیاهو ... همه آنان دشمن ملت فلسطین هستند.

رضوان افزود: استراتژی حماس مبتنی بر مقاومت است و باید درجهت تقویت و تحقق آشتی تلاش کرد.

"يوسف الحساينه" از مسئولان جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز گفت: آنچه در اراضی اشغال شده فلسطینی جریان دارد، اقتضا می کند که فلسطینی ها راهکار مقاومت را برای مقابله با افکار صهیونیستی که درصدد نابود کردن قضیه فلسطین است، در پیش گیرند.

درهمین حال، کاید الغول عضو کمیته مرکزی جبهه خلق برای آزادی فلسطین بر لزوم کنار گذاشتن هر گونه تصور و خیال برای مذاکره با رژیم اسرائیل و لزوم درپیش گرفتن راهبرد ملی با استناد به حقوق کامل ملت فلسطین و نیز اتکا به راه کارهای مقاومت به شیوه های مختلف در برابر دشمن صهیونیست تاکید کرد.

حزب لیکود به رهبری نتانیاهو در انتخابات کنست اسرائیل پیروز شد و بر حزب اتحاد صهیونیست که در رتبه دوم جای گرفت، پیشی گرفت و فهرست مشترک عربی در جایگاه سوم قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها