گمرک کویت: دادستان بحرین دروغ می‌گوید

گمرک کویت: دادستان بحرین دروغ می‌گوید
پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 - 11:58

مدیرکل گمرک کویت، اظهارات دادستان جرائم تروریستی بحرین درخصوص انتقال مواد منفجره و آتش‌زا از طریق کویت به بحرین را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خالد السیف مدیر کل اداره کل گمرک کویت تاکید کرد: هیچ ماده منفجره ای در اتوبوسی که از عراق وارد کویت شد و به مقصد بحرین حرکت می کرد، یافت نشد و همه تدابیر امنیتی در مرزها اتخاذ شده بود.

السیف در مصاحبه با روزنامه الرأی چاپ کویت گفت: مواد منفجره ای که گفته می شود در این اتوبوس بود و به بحرین قاچاق شده است، اگر هم وجود داشته باشد، احتمالاً از جای دیگری به اتوبوس منتقل شده است.

السیف افزود: همه تدابیر امنیتی در گذرگاه های العبدلی و النویصیب برای بازرسی اتوبوسی با 54 مسافر که از عراق آماده و راهی عربستان و نهایتاً بحرین بود، برای کشف و ضبط هر گونه ماده منفجره کافی بود و در بازرسی این اتوبوس هم از دستگاه اشعه، هم از سگ های پلیسی و هم از مرزبانان استفاده شد.

السیف اعلام کرد: نیروهای ایست بازرسی منطقه جوره نیز اتوبوس مذکور را بازرسی کردند.

عدنان القضیبی مدیر گمرک زمینی کویت نیز اعلام کرد: هیچ ماده منفجره ای در کیف هیچ یک از مسافران اتوبوسی که روز 14 مارس از عراق وارد کویت شد، پیدا نشد و این اتوبوس به خوبی بازرسی شد و شاید ماده منفجره ای که گفته می شود در این اتوبوس وجود داشت، از جای دیگری به آن منتقل شده باشد.

احمد الحمادی دادستان جرایم تروریستی بحرین اخیراً مدعی شده بود که مقداری مواد منفجره از کیف یک جوان که از عراق آمده، کشف و ضبط شده و این جوان به انتقال مواد منفجره از عراق به بحرین برای رساندن آن به دست یکی از خویشاوندان خود در جزیره ستره (شمال شرق بحرین) اعتراف کرده است.

مراکز و سازمان های حقوقی درباره اتهامات وارده به شهروندان بحرینی شک و تردید دارند زیرا دستگاه قضائی بحرین به علت اینکه اعضایش با فرامین پادشاه بحرین منصوب می شوند، متهم به عدم رعایت عدالت است و گزارش های متوالی نیز از شکنجه زندانیان برای اجبار آنان به اعتراف کردن به کارهای نکرده حکایت دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها