دیلی تلگراف: غرب چاره‌ای جز همکاری با اسد ندارد

دیلی تلگراف: غرب چاره‌ای جز همکاری با اسد ندارد
پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 - 12:56

روزنامه دیلی تلگراف با اشاره ضمنی به شکت نقشه‌های غرب و برخی کشورهای عربی علیه دولت سوریه اذعان کرد که غرب باید با بشار اسد رئیس جمهور سوریه همکاری کند، زیرا گزینه دیگری در اختیار ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن، چهارشنبه در مقاله ای به قلم کان کوگلین با عنوان "غرب باید با اسد کار کند، زیرا هیچ گزینه دیگری ندارد"، به وحشیگری گروه تروریستی داعش اشاره کرد.

تحلیلگر این روزنامه نوشت: وقتی دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در سال 2013 میلادی قصد خود برای افزایش حمایت نظامی از مخالفان خارج نشین نظام سوریه را اعلام کرد، امید داشت که این حمایت نظامی بتواند به سرنگونی نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه کمک کند.

این روزنامه انگلیسی می افزاید: کامرون در سال 2013 میلادی بعد از ملاقات با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید گفت که انگلیس گروه مسلح موسوم ارتش آزاد سوریه را به سلاح های غیرکشنده مثل ادوات زرهی و تجهیزات مخابراتی و ژنراتور های برق مجهز خوهد کرد تا به بشار اسد فشار بیاورند تا بداند که هیچ گونه پیروزی نظامی درکار نخواهد بود.

کوگلین به طور ضمنی در اشاره به ناتوانی غرب در سرنگون کردن نظام سوریه با وجود همه فشارها و تهدیدهای گروه تروریستی داعش علیه غربیها نوشت: اکنون رهایی از نظام بشار اسد دیگر اولویت غرب به شمار نمی رود؛ هرچند پیش از این بارها خواهان سرنگونی نظام بشار اسد و زمینه سازی برای برقراری نظام دیگری در سوریه بودند.

وی افزود: غرب امروز خود را جایگاهی می بیند که تلاش می کند از افتادن سوریه به دست تندروهای مسلح جلوگیری کند و این همان هدفی است که بشار اسد در تلاش برای آن است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها