نگرانی عفو بین‌الملل از وضع زندان‌های بحرین

نگرانی عفو بین‌الملل از وضع زندان‌های بحرین
پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 - 13:35

سازمان عفو بین الملل نسبت به موارد نقض حقوق بشر در زندان "جو" بحرین از جمله ضرب و جرح و شکنجه زندانیان و استفاده از گاز اشک آور در فضاهای کوچک، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم این سازمان در بیانیه ای در روز چهارشنبه از مقامات بحرین خواست نتایج تحقیقات خود را درباره وقایع روز دهم مارس سال جاری منتشر کنند.
این سازمان خاطرنشان کرد که با نگرانی، گزارش های فعالان داخلی و رسانه ها را درباره اقدام پلیس ضد شورش بحرین در ضرب و جرح زندانیان و استفاده از گاز اشک آور در داخل فضای زندان "جو" دنبال می کند و گزارشهایی از خانواده زندانیان مبنی بر قطع ارتباط با فرزندان خود از زمان این وقایع دریافت کرده است.
این سازمان بین المللی از مقامات بحرین خواست تضمینی ارائه کنند که زندانیان بحرینی دوباره در معرض شکنجه و بدرفتاری قرار نگیرند و کسانی که این اقدامات را انجام داده اند محاکمه شوند.
عفو بین الملل در همین چارچوب و به مناسبت چهارمین سالگرد بازداشت 13 تن از سران معارضان بحرینی و سایر زندانیان سیاسی، آزادی فوری و بی قید و شرط آنها را خواستار شد.
این سازمان در بیانیه خود چنین توضیح داد که 4 سال گذشته از روز 17 مارس سال 2011 نیروهای امنیتی بحرین با حمله به خانه تعدادی از سران معارض آنها را ربوده و به مدت چند هفته در اماکنی به دور از دنیای خارج بازداشت کردند.
13 تن از سران معارض در دادگاه و در صحبت با نزدیکان و وکلای خود گفتند که در روزهای اولیه بازداشت شکنجه شده اند و برخی از آنها مانند مهدی عیسی ابودیب رئیس جمعیت معلمان بحرین از نبود درمان مناسب و وخامت اوضاع سلامتی خود در پی جراحت های ناشی از شکنجه خبر دادند.
عفو بین الملل از مقامات بحرین خواست امکانات پزشکی مناسب را در زمان مناسب در اختیار زندانیان قرار دهد و کسانی را که قبلا در بیمارستان نیروی دفاعی بحرین مورد شکنجه واقع شده اند به مراکز درمانی مستقل معرفی نماید.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها