8 هزار کیلومتر مربع از صلاح الدین آزاد شده است

8 هزار کیلومتر مربع از صلاح الدین آزاد شده است
پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 - 16:59

دبیر کل سازمان بدر گفت، هشت هزار کیلومتر از استان "صلاح الدین" آزاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العامل، هادی العامری گفت: عملیات آزاد سازی صلاح الدین از دوم مارس 2015  آغاز شد که توانست در 11 روز اول اهدافش را محقق سازد.
وی به شبکه عراقی سومریه نیوز تأکید کرد: آمریکا قادر به حمایت از مردم عراق نیست به همین دلیل هر شخصی که به ائتلاف بین المللی تکیه کند مانند شخصی تشنه  است که به دنبال سراب باشد.
العامری یادآور شد: اشتباه است مناطق سنی نشین را مناطق داعشی به حساب آورد چون اهل سنت، قربانیان داعش هستند، امروز دو و نیم تا سه میلیون نفر آواره وجود دارد که اگر رابطه خوبی با داعش داشتند و با آن هماهنگ بودند از مناطق خود آواره نمی شدند.  
دبیر کل سازمان بدر گفت: وحدت ملی واقعی در نبرد آزاد سازی صلاح الدین نمود یافت و عشایر العبید، الجبور و شمر با نیروهای امنیتی، داوطلبان و بسیج مردمی علیه داعش همکاری نمودند. 
وی افزود: برخی به "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا اینگونه القا کردند که رویدادهای عراق، منازعه طایفه ای بین سنی و شیعه بوده و مشکلات فقط با آشتی ملی حل می شود اما وقتی داعش به دروازه های "اربیل" رسید اوضاع تغییر یافت.    
العامری ادامه داد: ما پس از فتوای آیت الله سیستانی مجبور به حمل سلاحی شدیم که در سال 2003 آن را کنار گذاشتیم، اگر در پارلمان مانده بودیم و سلاح به دست نمی گرفتیم اکنون داعش به تمام عراق و پس از آن در مدت چند روز، بر تمام خلیج فارس سیطره می یافت.
شماری از عشایر سنی برای نبرد با داعش سلاح به دست گرفتند مانند قبیله الجبور که با داعش در "الضلوعیه" و "العلم" در صلاح الدین جنگید و همچنین عشایر "البو نمر"، "الکعود" و عشایر دیگر که در استان "الانبار" با گروه تروریستی داعش به نبرد پرداختند.
 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها